Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stegen7
Om man bygger en V60 DRIVe med R-design paket följer enbart 17-tummare med, däremot kan man välja till Ixion 18 tummarna för 6 kkr.
Min fråga är om man formellt tappar miljöbils-klassningen då, någon som vet?
OK tack, så den blir inreggad som en miljöbil och erhåller skattebefrielse i 5 år även fast man väljer till 18-tummarna från fabrik?!!

Varför är inte 18-tum standard i R-design då kan man ju undra?
Där har du en helt ny bil... med 17"
Bild
Jag tror bilen registreras med 17" för att få skattebefrielse, den kanske kommer in under 119gram även med 18" med de senaste förändringarna? Men tidigare så har den levererats från fabrik med 17" för att sen hos handlaren färdigställas med 18"... om det är rätt eller fel är frågan, på ett sätt så är det ju inte förenligt med lagen. Men å andra sidan en person som kör hårt med en drive kan ju ligger högre än 119gram och någon med en motor på 139gram hamna lägre i utsläpp om den personen tilllämpar eco-drive.
Ja så måste det vara. Likväl som bilhandlarn kan slänga på större hjul så kan jag ju göra det när den är i min ägo. Ingen som kan kolla det. Möjligen att bilprovningen kan slå ner på det men det dröjer ju ett tag innan den ska besiktigas...
jag beställde min v60 drive med 18" sleipnerhjul och bilen är miljöklassad ändå, fick skattebrevet förra veckan där årlig skatt var upptagen, och på raden under var det lika mycket i avdrag pga miljöklassning, så nog går det beställa med 18" hjul.
står i reg beviset också att det är 8*18 hjul
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]