Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Biltoken
Måste köpa nya kompletta vinterhjul till min XC60 My11B. Är osäker på om jag ska välja 17" eller 18".
Har 18" på sommardäcken men upplever dem som ganska stötiga. Visst 18" fälgar ser ju bättre ut men vinter i Stockholmstrakten är ju ändå ganska slaskig och skitig.

Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att kompletta Volvo orginal brukar gå att få till kampanjpris så här inför säsongen (köp 4 betala för 3?). Brukar väl inte vara så mycket dyrare än däckfirmornas varianter eller? Listpriset på billigaste 17" Seginfälgar är ju annars över 20 papp. 18" eller större storlek går väl på uppåt 30?

Någon som har koll på kampanjerbjudanden i Stockholmsområdet?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Alla VolvoÅF brukar ha både vinter- och sommardäckspaket. Även om jag tycker att det brukar skrivas lite om det.

Jag gjorde en "custom"-grej men fick ändå bra pris. 4 18" Cratus med Hakka R SUV (tror jag dom hette, nordisk friktion) för ~24. Har för mig Volvo hade ett färdigt paket med 17" och dubb för 18.
av mikebike
När jag köpte min bil för 11 månader sedan hade Bilia kampanj på vinterhjul, jag tror du bör vänta en månad....
Användarvisningsbild
av Gnagarn
Beställde precis från min Volvohandlare 18" Merac med dubbade Nokian Hakka 7 SUV däck. Kändes som att "alla" har valt Cratus, så jag körde på Merac. Ska hämta dem i helgen =)
av Twendor
Det ble Fenrir 19 med Nokian hakkan 7 SUV. Som vinterhjul på nybilen.
:-O) De må snart settes på, vi får snø i helgen :-(O) :-(O)
Vi fikk vinteren den 10.10.10 sist vinter.
Vi hadde snø til mai.
Ha en hyggelig helg.
Twendor
Användarvisningsbild
av petkas
När jag köpte min bil i våras(leveredades,skrev kontraktet i slutet av okt.)så fick jag(tycker jag)så bra erbjudande från säljaren att jag kunde inte tacka nej så jag tackade ja direkt,nokian NODA 235/60r18 hakka7 dubbade suv mantus alu.16.800kr.
Senast redigerad av 1 petkas, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Gnagarn skrev:Kändes som att "alla" har valt Cratus, så jag körde på Merac.
Tvärt om! :P

Fanns bara 18"-paket med Merac/Mantus, så då valde jag Cratus 18" istället. :wink:
Användarvisningsbild
av Gnagarn
Nokia hakka 7 SUV 18" med merac .. 10k :D
Det känns som en ok deal det med!
av Biltoken
Gnagarn skrev:Nokia hakka 7 SUV 18" med merac .. 10k :D
Det känns som en ok deal det med!
Låter som en bra deal!

Köpte du dem på plattan eller?

Kollade själv på Bilia som hade kampanjpris på Segin 17" med Hakka R dubbfritt för 17.900:-.

Jag vet att det är lägre än listpris men känns faktiskt ändå som ett rån!
Användarvisningsbild
av Gnagarn
Neee Upplands!

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]