Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag stod de en till V60 T6:a på samma ställe som sist.. lite senare på dagen idag dock.. och gasade iväg mot Falköping.

Bild

Idag var de någon form av guld-färg :mrgreen:

Körde iväg precis när jag gasade iväg mot jobbet.. låg bakom den ett par hundra meter innan den svängde upp på en rastplats vid jobbet.. kände ingen mening att följa efter när man redan sett den på nära håll nu..
Linqid skrev:I Göteborg ser man V60 dagligen, att plocka upp kameran börjar bli lite gammalt... :wink:
Konstigt när ni har torslanda där... jag bor mitt ute i skogen.. att se en bil som inte är en jeep eller en XC70 är ganska ovanligt ;)
Ynot skrev:Jag längtar efter att få se/äga/köra min nya V60 D3 :lol:
Vilken handlare byter du in din bil till ? Hade varit väldigt skoj att få se vad dom säljer ut den för och om man kanske skulle lägga ett bud..
opA skrev:
Linqid skrev:I Göteborg ser man V60 dagligen, att plocka upp kameran börjar bli lite gammalt... :wink:
Konstigt när ni har torslanda där... jag bor mitt ute i skogen.. att se en bil som inte är en jeep eller en XC70 är ganska ovanligt ;)
Ynot skrev:Jag längtar efter att få se/äga/köra min nya V60 D3 :lol:
Vilken handlare byter du in din bil till ? Hade varit väldigt skoj att få se vad dom säljer ut den för och om man kanske skulle lägga ett bud..
Bilen kommer att finnas hos Bilia i Solna och kommer att ha gått ca. 1500 mil och vara i mycket bra skick.
Är du intresserad så hör av dej till mej så ska jag kontakta min säljare.
har beställt en v60 t6 awd R-design med 325 hp o massa lulllull för 90 000 extra:)...kommer om 8-10 veckor...nån som är intresserad över en rostig o ful t4(98 med en massa mil...) med 330 hp trimmad från autotech ...går illa på låga varv mappad på 260 hp just nu..funderar på o tömma den på olja o köra ihjäl den:) bara för mitt höga nöjes skull..hehe..
kantabohnm skrev:har beställt en v60 t6 awd R-design med 325 hp o massa lulllull för 90 000 extra:)...kommer om 8-10 veckor...nån som är intresserad över en rostig o ful t4(98 med en massa mil...) med 330 hp trimmad från autotech ...går illa på låga varv mappad på 260 hp just nu..funderar på o tömma den på olja o köra ihjäl den:) bara för mitt höga nöjes skull..hehe..
Kul! Väntar själv på min T6:a. När beställde du ? Jag fick 16 v. levtid och beställde i början på juni.
Måste bara fråga, känns det inte lite surt att din nya dyra räserbil är 5 hästar svagare än den gamla ? :D
LasseKongo skrev:
kantabohnm skrev:har beställt en v60 t6 awd R-design med 325 hp o massa lulllull för 90 000 extra:)...kommer om 8-10 veckor...nån som är intresserad över en rostig o ful t4(98 med en massa mil...) med 330 hp trimmad från autotech ...går illa på låga varv mappad på 260 hp just nu..funderar på o tömma den på olja o köra ihjäl den:) bara för mitt höga nöjes skull..hehe..
Kul! Väntar själv på min T6:a. När beställde du ? Jag fick 16 v. levtid och beställde i början på juni.
Måste bara fråga, känns det inte lite surt att din nya dyra räserbil är 5 hästar svagare än den gamla ? :D
Onsdags jo lite surt är det men å andra sidan så lär den nya bilen gå bättre än den gamla desuto 4wd gör en hel del
Ska du chippa din?
kantabohnm skrev:
LasseKongo skrev:
Onsdags jo lite surt är det men å andra sidan så lär den nya bilen gå bättre än den gamla desuto 4wd gör en hel del
Ska du chippa din?
Intressant att du fick kortare lev tid på din trots att du beställde mycket senare.
Tror nog det blir Polestar chippning när jag kört den lite och börjat tycka att 304 kusar är för lite. Såg en i USA som provkört en beta version och verkar riktigt nöjd: http://forums.swedespeed.com/showthread ... mpressions

V60 T6 är en fantastisk bil på må[…]

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]