Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Tjejen öppnade ytterdörren hemma igår kväll å meddelande att hon skrapat bilen.... Jag gick ut å kollade. Ett mindre märke fram på kofångaren. Jag frågade hur det gått till;

"Jag trodde backen va i....."
Användarvisningsbild
av XC60D3
apersson850 skrev:Blå i ansiktet efter fåfänga försök att inte kommentera något i stil med fruntimmer och bilkörning...

Ha, jag minns den gången då min kära hustru körde över en låg stolpe. Den var tillräckligt hög för att böja spoilern på 745:ans kofångare. Så där stod bilen, med en stolpe som stack upp bakom spoilern. Framåt gick det ju bra.. Värre blev det när hon skulle backa därifrån. Det visade sig att spoiler/kofångaren inte är lika medgörlig på det hållet. :-(O)

För övrigt så har jag fått stenskott mitt i synfältet, på min XC60 efter 900 mil. Hann bara tänka helv....!! När jag såg stenen komma farande. Fyra små märken i rutan. Blir väl till att lämna in på sådandär stenskottslagning. För hur små de än är, så är ögonen där och tittar "hela" tiden.
av D5an
Trodde eländet va slut men tji fick ja.
Har haft in nybilen hos handlarn då det upptäcktes en liten skada på bakre kofångarn som dom skulle reparera innan leverans, gjorde dom inte alls eftersom ja köpte bilen å då struntade dom i de.
Efter påpekanden skulle dom laga skadan å jag skulle va "tacksam"att dom gjorde de å ida hämtade ja den reparerade och nypolerade bilen.
Vad kan man förvänta sig att få tillbaks?
En reparerad kofångare(vilket va ok) och en till vissa delar polerad bil. Nåja ,de va de värsta ja sett.
Ja lämnade bilen nytvättad och fick tillbaks en dammig smuttsig bil med stora polerrosor(grannen gick förbi å frågade va ja gjort me bilen) längs hela vänstersidan.
Detta gjort på en märkesverkstad, man blir bara så trött.
Fredag eftermiddag å alla på väg hem så vad gör man.
Jag fick tag på en ansvarig och fick till svar att kom tillbaks på måndag.
Nyabilköpet känns verkligen suuuurt nu och man kunde väl fått glädja sig lite granna men tji fick ja tydligen.
Trevlig helg????
D5an.
Användarvisningsbild
av std
Hei,

Vi hadde hatt vår V70II MY11 i bare et par måneder da det klassiske uhellet skjedde. Det var lørdag ettermiddag og dårlig vær. For å unngå parkeringsbulk kjørte vi innerst i parkeringshuset på et plan som var nesten helt tomt for biler. Etter en time kom vi tilbake, da var det jo selvfølgelig nesten fullt med biler rundt oss. Vi satte oss i bilen, men på vei ut ble vi stoppet av en mann i en gedigen Audi som ville gi oss en lapp med et telefonnummer. "Noen sier at jeg kjørte i bilen din, jeg er ikke sikker, men du kan jo undersøke." Typisk! Mannen var tydelig nervøs for "bilen ser jo så blank og ny ut".

Da jeg kikket etter kunne jeg sa at noe hadde vært borti venstre bakdør. Jeg vasket bilen og kunne se at lakken var matt i en 5 cm bred og 40 cm lang stripe. Ingen riper i gjennom lakken. Tok bilen med til et bilpleiesenter som ordnet lakken for 200 kr. Etter det undersøkte jeg nøye at det ikke var noen bulker i døra. Samme hvor mye jeg studerte kunne jeg ikke se at lyset som speiles i lakken ble brutt på noen spesiell måte. Altså ingen bulk.

Jeg ga beskjed til mannen med Audien og han satte inn 1000 kr på min konto for "tort og svie".

Det finnes altså også folk som gjør opp for seg!
av D5an
Hej, man kan väl skriva nått posetivt oxå och efter att haft inne bilen igen för polering av de dom borde gjort är det inget mer att klaga på. Det ser tillåmed ut som de ska på en så ny bil.
Frågan e om man kan få nån kompensation för allt strulet.
D5an.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Dagen före jag skulle hämtat bilen gick bakrutan i tusen bitar när jag väl fått min nya bil så kom jag 15km innan jag fick ett stenskott på taket, det börjar bra :cry:
av mojja
12 mil med xc60n resulterade i ett kraftigt stenskott mitt i synfältet. Glasmästaren ville byta ruta men då jag ogillar när verkstäder pillar med mina bilar fick han bara reparera stenskottet.

Nu 900 mil senare har jag inte fått ett enda stenskott varken i lacken eller i rutan mer. Så visst är det typiskt att glädjen över ny bil inte fick hålla sig mer en ett par dagar :(
3G släcks

Hur många sim-kort finns i bilen? Två […]

1998 nissan micra k11 bensin.

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]