Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LasseKongo
Friman skrev:Tänke bara meddela att jag hämtar ut min nya S60 T6 Polestar på fredag :D .

Tjohoo!

/Ove
Då förväntar vi oss en rapport senast söndag!
"Synd" att du får med Polestar direkt, då har du ju inget att se fram emot sen :)
Får min T6:a på torsdag, dock utan Polestar, tänker nog vänta till nästa år med att skaffa, då kommer det att kännas som en uppgradering
när man tröttnat på dom 304 originalhästarna.

Finns ett minitest hos Swedespeed http://www.swedespeed.com/artman2/publi ... grade.html dom verkar hyfsat nöjda.
Även AMS hade test för ett par nummer sedan där Polestar bilen var c:a 0,5 s. snabbare i flera av accelerationstesterna dom körde.
Användarvisningsbild
av Friman
LasseKongo skrev:
Då förväntar vi oss en rapport senast söndag!
"Synd" att du får med Polestar direkt, då har du ju inget att se fram emot sen :)
Absolut, en "reserapport" kommer så snart jag provkört ett par dagar och den initiala euforin har lagt sig.

Det är ju helt riktigt att jag kommer inte kunna ge någon vettig beskrivning på vad jag upplever att Polestar ger i mervärde då mina erfarenheter med avseende på T6 i originalutförande är ytterst begränsade.

/Ove
av Koma
Ska bli kul å se hur den står sej mot min T4 -98 med 330 hp(Autotech)...den får sambon köra då jag får min Black R v47-48:)

1998 nissan micra k11 bensin.

3G släcks

De flesta SIM-kort fungerar idag på alla ope[…]

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]