Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Låter som en alldeles lagom spec med allt det nödvändiga, och R-Design därtill. Personligen skulle jag slå ett slag för hastighetsberoende servo för 3.000 kr, som jag inte skulle beställt en ny bil utan efter att ha provat ett par olika bilar med detta.

Grattis, förresten! :-)-)
av HerschelWalker
Efter två veckor med vår V60 D3 Summum känner vi oss mycket nöjda med bytet från vår V70N. Bagaget har inte varit i närheten av fullt trots weekendresa med barnen (6 resp. 8 år). V70 var inget alternativ för oss dock, vi ville ha något annat än vår förra bil och gärna något mindre. V70 är ett tryggt val, men inte så spännande tyckte vi.
Användarvisningsbild
av bahzookah
Linqid skrev:Personligen skulle jag slå ett slag för hastighetsberoende servo för 3.000 kr, som jag inte skulle beställt en ny bil utan efter att ha provat ett par olika bilar med detta.
Har aldrig kört någon bil med progressiv servo, hur upplevs detta? Själv så gillade jag styrkänslan i V60 i sitt grundutförande, så kanske är bäst att inte ens testa med progressiv (för att hålla priset nere).
av Linqid
bahzookah skrev:
Linqid skrev:Personligen skulle jag slå ett slag för hastighetsberoende servo för 3.000 kr, som jag inte skulle beställt en ny bil utan efter att ha provat ett par olika bilar med detta.
Har aldrig kört någon bil med progressiv servo, hur upplevs detta? Själv så gillade jag styrkänslan i V60 i sitt grundutförande, så kanske är bäst att inte ens testa med progressiv (för att hålla priset nere).
Nu har jag tyvärr inte provat prog. servo i någon Volvo men väl i BMW, Mercedes och Porsche och det var ungefär samma upplevelse i alla. Väldigt lätt styrning i låga hastigheter och tyngre i högre.

I den Merca jag provade med detta så kunde man i princip fickparkera med lillfingret, ratten var hur lätt som helst att vrida på. Och desto tyngre på motorvägen, där det kan vara skönt med en inte alltför "nervös" styrning.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har progressiv servo i min XC70. Gillar det skarpt. Jag har provat de olika "tröghetslägena", men funnit att "normal" fungerar bra.
Speciellt med tanke på att jag köpte denna XC70, och dess utrustning, med tanke på att jag har släp bakom ganska ofta (minst en gång i veckan, i genomsnitt) är progressiv servo utmärkt, då det gör snurrandet när man ska backa i trånga utrymmen enkelt, utan att körningen blir amerikansk när man kör på vägen, alltså som att röra runt i luften, ungefär.
av grålle1
MartinS skrev:
Att jämföra V60 med V70N som någon gjort ovan bemödar jag mig inte ens med att kommentera, det skiljer ju 10år mellan bilarna.

/Martin
Jämförelsen någon försökte göra var i första hand storleksjämförelse, men konstigt nog måste vi ha större och större bilar?. Dels så var ju stora rymliga familjebilen V70N stor nog för många för 5 år sedan innan V70II kom och dessutom är det många som kör V70N och funderar på att byta till V60 (T.ex. vi som inte kör tjänstebil och byter vart och vartannat år :roll: ). Personligen tycker jag det är lite hysteri i stora bilar och konstigt nog har jag märkt att nästan alla vänner, grannar och kollegor berömmer och gillar V60..... utom flera V70II ägare!?!?

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]