Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrmuscle
På momentum ska det vara en funktion på klimatanläggningen där fläktarna går igång automatiskt när man låser upp bilen med fjärren, detta sker vid behov står det i instruktionsboken och fläktarna slår av när man öppnar någon dörr.

Nu till frågan. Hur vet man om den funktionen fungerar? Verkar inte finnas nån sådan inställning under min Volvo/inställningar i bilen.
av pergrein
Man hör ju fläkten utifrån...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av jajoxc60
Min gör det kanske var 10e gång jag låser upp. Verkar vara helt slumpmässigt och påverkas inte av temperatur eller liknande. Nån sa att det var för att blåsa ut nybilsdoften. Man hör fläkten tydligt utifrån eftersom den går på full styrka.

/ j
av Mrmuscle
För att blåsa ut nybilsdoften???? Måste vara ett skämt, den vill man ju ha kvar så länge man kan! Men som sagt, fläktarna går bara igång ibland, står att det är vid behov. Men vet ej vad som avgör!
Användarvisningsbild
av hollan
yttertemperatur kupétemperatur luftfuktighet och hur länge bilen har stått parkerad är några av parametrarna som skall uppnås

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]