Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SilverJ
Tänkte jag kunde skriva lite om nya bilen efter att ha kört ungefär 250 mil.

Positivt:
Säkerheten. Jag gillar verkligen alla nya säkerhetsfunktioner Volvo har skapat. Det tog lite tid i början att vänja sig vid att det blippade och blinkade men när man väl lärt sig vad som är vad så fungerar de verkligen kanon. Skulle rekommendera Volvo till vilken barnfamilj som helst enbart pga dessa funktioner.
Chassit. Vilka underbara kurvtagningar man kan göra med denna bilen. Använder mest Comfort och Sport. Vägarna här nere är verkligen fina men trots det inte tillräckligt bra för Advanced. Ska ut på bana om ett par veckor så får nog testa Advanced mer då.
Sportstolarna. Man sitter verkligen underbart. Finns inte en tillstymmelse till "glid". I min gamla XC90 kunde det ibland kännas som att man gled sidleds.

Normalt, kanske inte riktigt perfekt:
Motorn. Med detta chassit hade bilen kunnat haft en del mer att ge. Självklart är det ett jäkla ös i bilen men för att kunna jämföras med Audi och BMW så hade det inte gjort något med ändå några fler hästar.
Växellådan. Jag hade inte haft något emot att det fanns ett par paddlar. Lådan växlar bra men kanske inte helt perfekt.

Negativt:
Heicos logos både bak och fram håller inte måttet. Kvalitén på dessa är för låg. Heico verkar göra kanonbra grejer men deras logotyper är bara för urdåliga. Logon i grillen sitter fast med en liten fästbricka i bakkant, denna rostar. :( Logon på bakluckan är en fastklistrad historia. Jag har kontaktat Heico med mina synpunkter på detta, får se om jag får nått svar.
Kameran gjord för att se runt hörn. Detta måste nog vara en av de mest onödvändiga funktioner jag sett i en bil. :) Den enda jag kan tänka mig ha nytta av denna är någon som har bilen i ett garage där denna funktionen kan behövas vi utfart. Än så länge har jag inte parkerat i något sådant garage.
Användarvisningsbild
av drawman
Kan du inte lägga upp lite bilder på vrålåket? :D S60 T6 Heico är lätt den snyggaste Volvon som finns att köpa just nu!

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]