Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Har bara kört några dagar, men tycker keyless go är utmärkt. Nyckeln kan stanna i fickan hela tiden.

VOC har jag inte haft någon stor nytta av. Har bara testat att det fungerar att starta dieselvärmaren via ett SMS. Äger inte ens någon telefon som kan hantera apparna i dagsläget.

High Performance 7" fungerar bra nog för mig. Mitt musikintresse kan fullständigt beskrivas på ett knappnålshuvud, utan att ens ta till en speciellt liten font, så kan jag höra nyheterna är jag nöjd. Men det är ju kul att kunna förströ sig med video när man står parkerad och väntar på nåt.

Något som jag däremot uppskattar makalöst mycket är den adaptiva farthållaren, som ingår i förarstödspaketet. Stryk annat för att få med den istället!
av kallessida
Får flikain.

Kör ALLTID fullutrustade volvobilar på jobbet (kan kanske avslöja vart jag jobbar? inte är det ICA i alla fall..)

ljudpaketet - kan vara ovärt, du får inte såpass mycket bättre ljud för den enorma prisskillnaden, bättre köpa en "egen" bas om du tröttnar på ljudet (finns små man kan gömma under sätet).

Keyless - klockrent ibland, speciellt om du har dina vanliga nycklar på samma knippa som bilnyckeln, då slipper du ha alla nycklarna hängandes där upp och kommer skava och göra det fult tillslut...

servon - märkte grov skillnad på bilen jag körde sist (xc70 D5 dock) och sedan min egna 850 ^^... väldigt mycket trögare utan servotillägget så visst komemr du väänja dig utan det men kan vara mysigt att ha...

adaptiv farthållare - rolig grej.. kör du mycket landsväg/motorväg så är den guld, du behöver bara svänga i princip... men kör du inte mycket av dom så är den onödig, tror den är skitdyr med väl?

som sagt skall man väga in vad saker och ting kostar så åker säkert en del saker bort... får allt detta gratis dessvärre på bilarna jag kör så behöver inte tänka på priserna för dom, men som sagt återigen plånboken som avgör!
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]