Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC60D3 skrev:Problemet som jag ser det, är att man fäster blicken på skärmen, istället för att använda backspeglarna. Jag är övertygad om att du har bättre koll på omvärden i speglarna än vad du har i backkameran. Förvisso så ser du oslagbart bäst just bakom bilen, men vid sidorna? Trist om du backar på någon för att du har blicken fäst på mittkonsollen.

Du får ha dinuppfattning, men det blir ju lite fel, när du har en åsikt, utan att ha andvänt systemet.

Självklart ser du även bilarna i p-platserna bredvid om du backar in i en p-ruta.
JAg har inte kamera på min bil, men har lekt ett par gånger med bilar som har kamera.
Det käns ovant i börjen, men efter en stund kan man backa riktigt fort i slalombana.
Jag har haft det i bilarna sen 2006. Har även backat i "manöverbanor" på Volvo osv (inga backspeglar alls). Tycker att det är helt suveränt! Det nya är panoramakamera fram, som också är ett givet tillval.

Det är även så att om kameran ser ett hinder som är i kanten av vad kameran kan se, så kommer det upp en liten backspegel på skärmen som helt enkelt visar att du måste kolla i sidobackspegeln.
Jeg har kjørt mange biler uten backkamera. Og har ennå ikke backat inn i noe.
Men når det finnes backkamera som tilbehør synes jeg dette er helt toppen.
Eller kombinasjonen med backsensorer og backkamera. :)
Jeg har bestilt dette på den nye bilen også.(samt frontkamera).
Når det gjelder tilsmussing av camera, kan det bli noe uklart og dårligere bilder ved dårlig vær. Men har som fast regel å tørke av linsen til camera ved åpning av backluken, og det fungerer godt for meg.
Twendor
Det blir backkamera .. Tack för feedbacken
Eftermontering av backkamera XC60

Hejsan. Ja det är så att jag är […]

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]