Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Valde också bort dom integrerade. En anledning var naturligtvis el värmen där bak, men den största anledningen var att jag tyckte att med nedfällda stolar så blev det inte samma sittkomfort där bak. Det blev helt enkelt lite stummare/hårdare. Och vad vill andrahands köparen ha? Det kanske är 50-50 med liten övervikt åt utan :?:
perhall skrev:Gratttis till era fina nya bilar!
Jag är lätt förvånad över att inte många verkar beställa GPS för 8000 efter rabatt, det är inte mycket i sammanhanget och gör den snygga bilen snyggare. Själv har jag en lös GPS nu i ena bilen och låter den ligga i mittkonsollen, lyssnar bara på instruktionerna, ingen höjdare när man är van vid integrerad.../PH
Håller med, älskar den! :D
Tycker dock att det är väldig stor skillnad mellan den "gamla" rti´n och den nya med sensus systemet!
Suveränt med röststyrningen, saknar därför inte touchscreen det minsta. Vore nog så att det i stället vore rent trafikfarligt att sitta och trycka på den, medans man försöker köra! :???:
Herkulez skrev:Och vad vill andrahands köparen ha? Det kanske är 50-50 med liten övervikt åt utan :?:
Lär finnas få som säger, vi kan inte köpa denna bilen, för det saknas integrerade bälteskuddar. Vi hade det i vår V40 och det var naturligtvis bra, men knappast en dealbreaker för att välja en annan bil. Nu är barnen så stora att de sitter utan kudde. Men visst, ska man köpa bil under perioden som ens barn befinner sig i ålder/längd för kudde, så är det naturligtvis skönt att ha det, men de tenderar att vara uppfällda hela tiden och gångerna då det verkligen är bra att de kan fällas ner är försvinnande få för de flesta. Det måste känns bra jobbigt att istället lägga de lösa kuddarna för 99kr i bagaget de få gånger som man ska skjutsa vuxna i baksätet, för att man ska välja bort stolsvärme (tycker förstås jag, som använder det så fort skinnsätet är lite kallt).
XC60D3 skrev:
Herkulez skrev:Och vad vill andrahands köparen ha? Det kanske är 50-50 med liten övervikt åt utan :?:
Lär finnas få som säger, vi kan inte köpa denna bilen, för det saknas integrerade bälteskuddar. Vi hade det i vår V40 och det var naturligtvis bra, men knappast en dealbreaker för att välja en annan bil. Nu är barnen så stora att de sitter utan kudde. Men visst, ska man köpa bil under perioden som ens barn befinner sig i ålder/längd för kudde, så är det naturligtvis skönt att ha det, men de tenderar att vara uppfällda hela tiden och gångerna då det verkligen är bra att de kan fällas ner är försvinnande få för de flesta. Det måste känns bra jobbigt att istället lägga de lösa kuddarna för 99kr i bagaget de få gånger som man ska skjutsa vuxna i baksätet, för att man ska välja bort stolsvärme (tycker förstås jag, som använder det så fort skinnsätet är lite kallt).
Visst du kanske har rätt :-)-) Möjligt lite spontant svammel av mig. Men JAG hade i alla fall försökt undvikit att köpa en med integrerade stolar om jag haft stora ungar eller inga alls om det fanns alternativ. Och det lär det ju göra. Omvänt som du skriver...en annan femma.
Endelig var bestillingen av ny XC60 underskrevet. :D
Det blir å bytte fra velutstyrt Summum(my10) til R-Design My12.

Som nordmann er man nesten tvunget til å bestille en D3.

Hadde prisforskjellen vært innenfor normale penger hadde det blitt en T6.
Men i mitt land med astronomiske bilpriser, er valget soleklart en D3/D3-awd.

På min bil sparte jeg 415 000 nkr mot en T6. :-(O) (1 173 000 nkr )
Eller 100 000 nkr mot en D5. :-(O) (891 000 nkr)
Kan legge til at bilen er utrustet med nesten alt tilgjengelig utstyr( ikke barneseter bak, homelink,Rse, eller bæreposehoder.)
Det blir 20 sommer og 19 vinterhjul med dubb.
Leveringstiden første uken i Oktober.

Mvh Twendor
Tack vare all lyssande feedback på forumet
Så har jag nu valt till
FourC och hastighetsberoende servo
Linqid skrev:
Twendor skrev:.

:-)-)

Antar att det är D3 AWD som gäller?

Över 4 mån leveranstid är ju ingen höjdare...
Ja. Det ble D3-Awd.
Heldigvis så har man en bra bil å kjøre fram til levering. ;-//
Twendor

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]