Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Hur man upplever och tycker om olika färger är mycket personligt.
Men jag kan bra hålla med om att Cosmic White är en färg som inte tilltalar mej.
Jag såg ett antal V60 med denna färg ute på Torslanda på senhösten och för mej kändes det som man kört ut bilarna målade med enbart grundfärg.
av Arese
Min fru hade för några år sedan en Cosmic White C30. Tyckte den var snygg men det var ett elände att hålla den ren och snygg.

Mvh
Arese
av WSAB
Är du 100% säker på att den där vita färgen finns till R-design?

Kollar volvos hemsida nu och det finns bara 7 färger att välja till R-design nämligen Passion red och Ice white i vanlig lack, sen Svart metallic, Savilegrå, Caspianblå, Vibrant koppar och Electric silver som metalliclack.

Inte ens Svart 019 finns att välja på.
av Johantd04
WSAB skrev:Är du 100% säker på att den där vita färgen finns till R-design?

Kollar volvos hemsida nu och det finns bara 7 färger att välja till R-design nämligen Passion red och Ice white i vanlig lack, sen Svart metallic, Savilegrå, Caspianblå, Vibrant koppar och Electric silver som metalliclack.

Inte ens Svart 019 finns att välja på.
Jag har inte beställt en R, vart en Summum för min del :)
av emberblack
Jag bytte till Ember Black till slut!
Jag tycker du gjorde ett mycket klokt val och jag tror inte du kommer att ångra dig! Själv hämtde jag min V60 D3 summum i fredags. Kulören är självklart ;-) emberblack och den är riktigt snygg. Framför allt när solen är framme och metallicen går år det bruna hållet har den ett väldigt fint djup i lacken.

Kan också tillägga att när vi hämtade bilen så stod det en V60 cosmic white inne i hallen och precis som "Steff99" uttryckte i tidigare inlägg så tänkte jag att de nog glömt att lägga på ytterligare lager lack och att det var grundfärgen man såg. Även om smaken alltid är olika så tror jag inte att cosmic white på V60 blir någon storsäljare om man säger så................

Lycka till med din nya bil!
av Johantd04
Ja nu verkar det som min ovisshet har skapat en massa problem istället...

Då min säljare aldrig ringde och bekräftade att det gick ändra färg från solid svart till metallic och gått på semester så kontaktade jag hans kollega igår. Fick följande svar:

Johan

Har bil på väg hem. Den är Vit met. med barnstolar.

/Mvh Peter

Känns sådär! Speciellt då säljaren sa att han skulle ringa och bekräfta om det gick ändra färg och att jag bytte till Ember Svart samt tog bort barnsäkerhetspaketet... bilen skulle levereras maj/juni så det känns konstigt om den är på väg hem nu?!

Känns sådär just nu. Hoppas säljaren sagt fel, ska upp till honom idag och prata. Har dock inte skrivit på några papper så jag vet inte vilka rättigheter jag har att ev. avstå från bilen. Känns jävligt fult och trist men jag kan inte komma hem till frugan med en vit bil...
Användarvisningsbild
av lovlka
Läskigt när en pryl för flera hundra tusen är på väg hem, men i fel färg!

Hur som helst tycker jag du ska överväga att behålla den vit, för det är sanslöst snyggt! Själv har jag en svart met på väg, men med alla vita bilar som rullar runt kan jag inte låta bli att drömma mig bort ibland... ;)
av Johantd04
lovlka skrev:Läskigt när en pryl för flera hundra tusen är på väg hem, men i fel färg!

Hur som helst tycker jag du ska överväga att behålla den vit, för det är sanslöst snyggt! Själv har jag en svart met på väg, men med alla vita bilar som rullar runt kan jag inte låta bli att drömma mig bort ibland... ;)
Fick tag i säljaren som lugnade mig :)

Han menade att bilen var just nu konfigurerad som Cosmic White men att det gick fortfarande ändra. Pust!

Dock är inte Ember Svart tillgänglig pga japan krisen så nu måste jag fundera lite :) Sedan blir min en MY12 så det var glada besked!

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]