Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jepeso
To små-tester av V60 DRIVe...
http://www.automotorsport.se/news/22551 ... -v60-drive

http://www.vibilagare.se/nyheter/volvo- ... ngen-31526
Har bestilt denne, kommer i mai. Må si jeg er veldig spent på hvordan den er å kjøre med denne motoren :)
av vicster
Intressant att dina två länkar anger olika svar på samma fråga;

Vi Bilägare:
Går bilen att skilja från vanliga V60?
– Enda skillnadenär att grillen blivit lite mer tätad för att släppa in mindre bromsande luft.

Auto Motor & Sport:
Är det någon utseendemässig skillnad på den?
Nej, exteriört är det ingen skillnad från den "vanliga" V60:n. Anledningen är att DRIVe-utvecklingen redan var igång när V60 kom, och därför var den i stort sett DRIVe-anpassad redan från början.

Troligen har väl Vi Bilägare rätt :)
av Mjukisdjur
Känns ju bra att de inte yxade den totalt... Beställde min i februari och det fanns ju ingen att testköra.
V70 Drive var ju som att piska en död häst medan v50 drive gick rätt hyffsat och de är ju ganska lika i vikt/hp förhållande.
av jepeso
Testet denne bilen i går, og konklusjonen er at den er det fornuftige valget. Du merker at denne bilen er bygd for litt større motor en 1,6d... Men, du verden, god komfort, veldig stille/tyst.
Vi klarer oss fint med denne motoren, men må si at jeg får litt lyst til å endre til D3 m/aut. Det vil gjøre det hele litt mer underholdende :-)-)
av perhall
vicster skrev:Intressant att dina två länkar anger olika svar på samma fråga;

Vi Bilägare:
Går bilen att skilja från vanliga V60?
– Enda skillnadenär att grillen blivit lite mer tätad för att släppa in mindre bromsande luft.

Auto Motor & Sport:
Är det någon utseendemässig skillnad på den?
Nej, exteriört är det ingen skillnad från den "vanliga" V60:n. Anledningen är att DRIVe-utvecklingen redan var igång när V60 kom, och därför var den i stort sett DRIVe-anpassad redan från början.

Troligen har väl Vi Bilägare rätt :)
Jag vet inte ens om jag tycker att det var olika svar. Bara olika detaljerade. Små detaljer kommer ju alltid att skilja.

Kan man skilja en T3 Kinetic från en T4 Kinetic?
Svar: nej.
Eller:
Svar: ja. T3 har 205-60-16, T4 har 215-55-16.

Båda är ju korrekta tycker jag:)/PH

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]