- fre 15 apr 2011, 12:26
1. Ny bil, har kört XC70:n i tre år nu och skall bli kul med en ny modell helt enkelt.
2. Få plats med den i garaget, XC70 går in med 2 cm fra moch 2 cm bak tillgodo, inte roligt att parkera den varje dag. SC60:n är 20 cm kortare.
sen kan jag hålla med om att det är konstigt att Kuga och Tiguan får dra så pass mycket med tanke på storleken på de bilarna. Dåligt av volvo att göra den skillnad de gör på manuell/automat.
som svar på någon annan här inne, ja, manuell låda på XC60 i MY12 utförande får Start/stop funktion, allt enligt den släppta tyska prislistan som kan hittas här inne. Det står uttryckligen också att det endast är för manuell låda.
----
Kinetic:
Start/Stop-Technologie (DRIVe/D3 AWD Schaltgetriebe/
D5 AWD Schaltgetriebe )
----
en ytterligare nyhet verkar vara att det verkar bli standard med nyckelavstängning för krockkudde fram (pass. stor) samt förberedelse för isofix fram.
----
Kinetic:
Airbag, Beifahrerseite abschaltbar inkl. ISOFIXVorbereitung
für Kindersitz-Befestigung auf dem
Beifahrersitz
----
0,56l/mil och 149gr i utsläpp.
Fick också info om att eftersom min bil lades order som 2011 och den konverterats till 2012, så kommer jag också få behålla fria servicen som är borttagen för alla som kommer beställa en 2012 direkt.
VolvoB20 skrev:I mitt fall så är grunderna följande:riha skrev:Jo, det lutar ändå att välja XC60:n, vi räknar lite på huruvida vi kommer behöva dra två hästar samtidigt eller inte med min bil, Jag kör manuell XC70 idag och det har funkat skitfint med att dra släp med den.Det är väl bara att fundera på vad som är viktigast "ballheten" i XC60 eller "funktionen" i XC70.....
Jag kör manuell just på grund av att jag åker massor med släp och massor med tunga släp, tycker automatare tar så mycket stryck och få så hög förbrukning när man drar tungt och långt.
Synd annars att XC60 bara drar 1800 kg med manuell när Ford Kuga drar 2000 och VW Tiguan 2200 kg med manuella.
Jag tror faktiskt Volvo är bättre dragare i "verkligheten" än dessa, Kuga känns ju extremt "fladdrig"...
1. Ny bil, har kört XC70:n i tre år nu och skall bli kul med en ny modell helt enkelt.
2. Få plats med den i garaget, XC70 går in med 2 cm fra moch 2 cm bak tillgodo, inte roligt att parkera den varje dag. SC60:n är 20 cm kortare.
sen kan jag hålla med om att det är konstigt att Kuga och Tiguan får dra så pass mycket med tanke på storleken på de bilarna. Dåligt av volvo att göra den skillnad de gör på manuell/automat.
som svar på någon annan här inne, ja, manuell låda på XC60 i MY12 utförande får Start/stop funktion, allt enligt den släppta tyska prislistan som kan hittas här inne. Det står uttryckligen också att det endast är för manuell låda.
----
Kinetic:
Start/Stop-Technologie (DRIVe/D3 AWD Schaltgetriebe/
D5 AWD Schaltgetriebe )
----
en ytterligare nyhet verkar vara att det verkar bli standard med nyckelavstängning för krockkudde fram (pass. stor) samt förberedelse för isofix fram.
----
Kinetic:
Airbag, Beifahrerseite abschaltbar inkl. ISOFIXVorbereitung
für Kindersitz-Befestigung auf dem
Beifahrersitz
----
0,56l/mil och 149gr i utsläpp.
Fick också info om att eftersom min bil lades order som 2011 och den konverterats till 2012, så kommer jag också få behålla fria servicen som är borttagen för alla som kommer beställa en 2012 direkt.

Nuvarande:
V60CC B4 AWD MY21 (aut):
Tidigare:
V90 D4 AWD MY18
V60 D4 AWD MY15 (aut)
XC60 D3 AWD MY12
XC70 D5 AWD MY09
V70 D5 MY06
S60 2.4T MY03
V40 2.0T MY00
V60CC B4 AWD MY21 (aut):

Tidigare: