Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
När jag testade T6:an på Volvos testbana, så var det en bil utan four-C och med standarddäck, med DSTC i sportläge gick det att köra riktigt fort, balansera på gränsen utan att bilen ströp sig själv.
Jag har kommenterat detta tidigare att T6 AWD är "smygare", imponerade snabb och körglad.
Inte alls långt efter en bakhjulsdriven 3 serie
av Arese
För mig som lever med en trea varje dag (över 20k mil i tre olika E9X sedan -05, och över 10k mil i andra bilar..) är skillnaderna faktiskt ganska stora. Men S60:n är mer avslappnad och inte lika "pockande". I T6-utförande är den också tillräckligt pigg för att vara intressant. Tror att ytterst få är ambivalenta kring om de ska köpa en trea eller en S60.

Vore förresten lite intressant att höra vilka USP:ar ni tycker S60/V60 har?

Mvh
Arese
av viktore
Arese skrev: Tror att ytterst få är ambivalenta kring om de ska köpa en trea eller en S60.
Du menar att S60 inte kan bjuda upp till dans? :lol:
av Arese
Nej, jag menar att det beror ju på vilka egenskaper man prioriterar. Jag gillar S60 men jag tycker om 3-serien mer pga "den bakhjulsdrivna glädjen" som jag tycker ger bilen en helt annan karaktär som står ut. Gillar man bakhjulsdrift och kan stå ut med att den börjar bli till åren så tycker jag fortfarande att den håller bra.

I min bok är V70 mycket mer konkurrenskraftig pris/prestanda och har en tydligare profil i sin storlek än vad S60/ V60 är. Inte så konstigt kanske när de kostar nästan samma pengar och att man rimligen prioriterar andra saker i en stor kombi.

T6 är ju den klart mest attraktiva S60:n och överlag en riktigt bra bil. Kände mig lite stolt som svensk när jag provade att vi fortfarande utvecklar och producerar bilar i Sverige.

Mvh
Arese

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]