Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja,

Fick min nya S60 i början av november 2010.
Väntar spänt på att få kränga på mina 18" mörka Freja-fälgar på Tisdag nästa vecka :)

Men nu upptäckte jag att mina vinterfälgar som levererades saknar låsmuttrar på varje fälg.
Vill minnas att jag fick med låsmuttrar när jag köpte min V70 som ny bil.
Har Bilia missat detta helt enkelt eller ingår inte låsmuttrar på nya S60?

Sen såg jag att några av mina hjulmuttar har börjat rosta lite.
Kan jag kräva att dom byter ut dem?
swedala skrev:Tja,

Väntar spänt på att få kränga på mina 18" mörka Freja-fälgar på Tisdag nästa vecka :)

samma sak hände mig(v70 my-10,såld),dom var rostiga efter ett år,dom byttes på garantin men dom nya började också rosta nästan direkt sen orkade jag inte bry mig längre,hoppas det är en annan leveratör till xc60:n
FredrikSvensson skrev:Kolla så det inte är den nya typen av låsbult,den kan lätt förväxlas med en vanlig bult.
Jag är smått puckad :oops:

Du har rätt, det är av den nyare modellen låsmuttrar, när jag kollade lite närmare så såg jag detta också.
petkas skrev:

samma sak hände mig(v70 my-10,såld),dom var rostiga efter ett år,dom byttes på garantin men dom nya började också rosta nästan direkt sen orkade jag inte bry mig längre,hoppas det är en annan leveratör till xc60:n
Hade vägarna förbi Bilia, jag får detta på garantin. :D

Synd bara att det är så dålig kvalité eftersom fler tycks ha samma problem.
petkas skrev:

Mina har också rostat, XC60 uttagen maj 2010.

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]