Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mjukisdjur
Utan sub i v60 har jag svårt att se den extrema extrakostnaden för premium sound.
I 110 spelar den eventuella extra kvalitén liten roll :)
Med sub hade det varit en no brainer dock.
Användarvisningsbild
av jajoxc60
OT men XC60 har fortfarande Dynaudio väl?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Funk skrev:Det är inte Harman Kardon prylar i bilarna i dag... De heter visserligen att det är Harman som tillverkar, men det är bara namnet på moderbolaget så det kan t.o.m vara gamla Luxorfabriken (i Motala ?) som tillverkar under det namnet, vilket hänt tidigare. Ljudet tycker jag har blivit en aning sämre, och då framförallt mellanregister och diskant som är väl klena, basen är oftast OK i de flesta bilarna.

/Thomas
Som påpekat så är det inte Harman Kardon som tillverkar utvecklar/tillverkar prylarna, utan en subdivision till Harman International som heter Harman Becker Automotive Systems GmbH(verkar ha bytt namn till Harman Automotive Division(?)).

De olika biltillverkarna får i princip själva välja vad de vill fronta med för varumärke. Vissa som Volvo väljer ibland att inte visa något alls, medans andra tex BMW skyltar med Harman Kardon logga. Lexus valde paradnamnet inom koncernen: Mark Levinson och får givetvis betala där efter.
Mig veterligen är utvecklingen/tillverkning nu nerlagd i Motala.

.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Testade en Audi A7 som var helt fullmatad. T.ex Audi Exclusive interiör, alla paket, största infotainmentsystemet (största B&O-systemet). Det hade jag velat ha i min Volvo!! Lät ruggit bra! Mitt Dynaudiosystem + sub i XC60in låter kanon också, men B&O var snäppet värre! :wink: Även priset är lite saftigare! :wink:
Användarvisningsbild
av ThomasT
XC90_Executive skrev:Testade en Audi A7 som var helt fullmatad. T.ex Audi Exclusive interiör, alla paket, största infotainmentsystemet (största B&O-systemet). Det hade jag velat ha i min Volvo!! Lät ruggit bra! Mitt Dynaudiosystem + sub i XC60in låter kanon också, men B&O var snäppet värre! :wink: Även priset är lite saftigare! :wink:
Man får vad man betalar för...(oftast)...
Burmester systemet i Porsche Panamera kostar 100kkr... och låter ganska ok... :wink:

.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har ingen emot att betala det som PS kostar i V60 om det låter lika bra som PS gör i min nuvarande V70..
Förstår att den inte är lika bra i basen som V70 med PS och sub är, men räcker inte basen till får man bygga en egen sub, svårare än så är det ju inte.

För övrigt struntar jag blankt i vad det står på "klistermärket" på prylarna, låter det bra så är det bra, enkel matte!
Särskilt som det är dunderpoppis idag att sälja vilka (skräp)-prylar som helst under kända namn.

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]