Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
menbj0 skrev:
bilgalen skrev:Ja, lådan i T3/T4 är från Ford. D3:an har Volvos egentillverkade. Jag skrev ju också att lådan i T3 är något långslagig och jag ska säga att jag var nöjd med den eftersom jag tidigare hade kört D3an och var rädd för att T3an inte skulle kännas bättre.
Menar du att Ford-lådan är bättre än Volvos egna? Jag hade ju förstås gissat tvärtom, fär antar att Volvos egna sitter i de dyrare T5/D5/T6?
av menbj0
bilgalen skrev:
menbj0 skrev:
bilgalen skrev:Ja, lådan i T3/T4 är från Ford. D3:an har Volvos egentillverkade. Jag skrev ju också att lådan i T3 är något långslagig och jag ska säga att jag var nöjd med den eftersom jag tidigare hade kört D3an och var rädd för att T3an inte skulle kännas bättre.
Menar du att Ford-lådan är bättre än Volvos egna? Jag hade ju förstås gissat tvärtom, fär antar att Volvos egna sitter i de dyrare T5/D5/T6?
Bättre o bättre; jag tror inte den är mer hållbar men det är åtminstone bättre känsla i spaken.
av menbj0
bilgalen skrev:Vilka motorer är nu Volvos och har Volvos växellåda. D3, D5 och T6?
Ja, D3, D5 och T6 är Volvos egna motorer, D3/D5 byggs i Skövde, T6 i England tror jag. D3/D5 manuell har Volvos växellåda, automatlådorna är köpta (A.W.). T6 finns bara med automat.

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]