Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sveppes
Tänkte beställa en V60 R-design i april. Varit helt inne på tyg men nu provade jag en med skinn igår.

Är det exakt samma stol? jag upplevde tyg stolen som mer "sport"?

Vad väljer övriga?
av Petzzon
Som jag har fattat det är ryggstödet samma men sitsen skiljer den är mer skålad på R-design.
Valde trots detta skinn till vår. kan inte tänka mig vara utan det.
Tycker stolen är helt ok ändå.
Sen kan jag tycka det är dåligt att det inte går att välja till helskinn o ändå få en R-design unik stol.
av grålle1
Jag hade valt R-design "tyg", tycker den är väldigt snygg!
Dessutom, om man nu väljer R-design-bil för att det är sportigt, skinn är INTE sportigt att sitta och halka omkring i!

Sen att jag själv "bara" valde Momentum är ju en annan femma, jag är för snål helt enkelt :lol: .
Användarvisningsbild
av opA
Väljer tyg utan att tveka ! Mer bekvämt att sitta i än skinn och ser och känns bättre ! =)
av Steff 99
Om det är samma kostnad för skinnet och tyg så tveklöst skinn.
Tyg ger ett billigare intryck, och skinnet är mycket lättare att hålla rent och snyggt.
Skulle även tro att skinnet höjer värdet vid inbyte.
av V60D5AWDPolestar
Gissar att skinn kommer att ge en mer lättsåld bil som beg.
Användarvisningsbild
av Gurra82
SKINN!!
Användarvisningsbild
av Mabuse
Oavsett valet av material, tänk på vilken färg du väljer.
Ju mörkare desto mer värme suger den år sig under soliga sommardagar. Min Peugeot har beige skinn och är en ren fröjd att sätta sig på jämfört med den gamla i svart skinn. Det är inte kul att bränna arslet av sig, speciellt om man har korta shorts på sig, och t-shirten blir mycket snabbare genomsvettig mot svart skinn är ljust tyg. Även om man har en bra AC...

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]