- tor 24 mar 2011, 14:41
Åsikter finns det nog lika många som forumsanvändare.... här kommer mina (hoppa inte på mig nu, för jag har full respekt för att andra tycker helt annorlunda):
Summum = mer lull-lull för pengarna, R-design = mest plast och dekaler
Personligen tycker jag R-designbaken är snygg (även om jag tycker den är lackad i fel färg, borde vara samma färg som backspeglarna och fönsterlisterna), dock tycker jag vanliga fronten är snyggare än R-design (som i mitt tycke är överdesignad men ändå saknar de sportiga detaljerna som borde matcha baken).
Givetvis får du ett sportigare chassi i R-design (även om jag tror att "vanliga sportchassit" och 18" som jag valt kommer att bli stötigt och sportigt så det räcker och blir över för mig ändå).
Så min summering är att R-design är för dyrt för vad man får, skulle tveklöst valt summum.... (fast min hustru vägrade en bil till med skinn, så jag valde momentum :lol: :shock: :lol:) Gillar man sen R-designbakdelen så kan man ju alltid eftermontera den för knappt 2000kr, det var vad jag först tänkte göra men jag börjar tveka för, vilket också får bli min sista åsikt i ämnet, det känns som att R-design börjar bli urvattnat!!! Många som väljer det och tillgängligt på alla motorer. Annat var det förr när man visste vad en T-gul och/eller R stod för (åhh vad gammal jag känner mig plötsligt).
Lycka till med valet!
XC60 D4 AWD Classic Aut, Ice White Summum Klimatpkt VOC Lastpkt Teknikpkt pro delbart drag progr. servo växlingspaddlar sportpedaler borttag emblem pianosvarta paneler mörkt innertak el-nackskydd Leda 18" vinter textilmattor nätfickor stänkskydd