Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Testade att lägga över musik och filmer på en USB-sticka. Blev ca 10 mappar med musik och en mapp med ett par divX filmer. Musiken går att spela upp & det går bra att byta låt med "byta låt/spolknappen". Däremot när man bläddrar mellan mappar och byter låt så hoppar fel låt igång. DivX filmerna kommer inte ens igång.

Ska det behöva vara så här krångligt. Någon som använder USB och kan tipsa om hur ni lägger upp filstrukturen på era minnen??
Jag kan över huvud taget inte bläddra mellan mappar på mitt USB-minne, bara hoppa framåt eller bakåt mellan låtarna. Lite jobbigt när man har 3500 låtar!

Innan senaste servicen gick det att gå "uppåt" bland mapparna, men inte nu längre.
Tflex skrev:Testade att lägga över musik och filmer på en USB-sticka. Blev ca 10 mappar med musik och en mapp med ett par divX filmer. Musiken går att spela upp & det går bra att byta låt med "byta låt/spolknappen". Däremot när man bläddrar mellan mappar och byter låt så hoppar fel låt igång. DivX filmerna kommer inte ens igång.

Ska det behöva vara så här krångligt. Någon som använder USB och kan tipsa om hur ni lägger upp filstrukturen på era minnen??
Menar du att den låt det står att den ska spela inte är rätt låt? Är detta fel medans du har kört bilen eller hade bilen stått stilla/ej startad ett tag när du provade?

Var ut och filmade min bugg som jag har på min V60 T3: USB bugg

När jag byter låt (ett knapptryck) så hoppar den 2st. När jag sen går i listan för att välja att spela metallica så spelar den iron maiden ändå tills jag trycker på next knappen och då hoppar den ner 2st låtar och börjar då spela metallica...

När jag sen startar bilen så funkar allt som det ska det är efter 1 min att man stannat motorn som detta uppkommer.

Är det så här den gör?

Mvh
Per
Menar du att den låt det står att den ska spela inte är rätt låt? Är detta fel medans du har kört bilen eller hade bilen stått stilla/ej startad ett tag när du provade?

När jag byter låt (ett knapptryck) så hoppar den 2st. När jag sen går i listan för att välja att spela metallica så spelar den iron maiden ändå tills jag trycker på next knappen och då hoppar den ner 2st låtar och börjar då spela metallica...

När jag sen startar bilen så funkar allt som det ska det är efter 1 min att man stannat motorn som detta uppkommer.

Är det så här den gör?

Mvh
Per

Problemet är precis som du beskriver det, om jag går in i en mapp ex Blink 182 och väljer en låt så börjar stereon spela en helt annan låt. Men det står att den spelar den låt jag valt på skärmen. Så det som spelas stämmer alltså inte överens med vad som står på skärmen. Men om man försöker några gånger så hoppar rätt låt igång till slut. Då går det bra att byta låt fram och tillbaka, så länge man använder "byta låt/spola knapparna".
Bilen var avstängd när jag prövade & hade ej heller varit igång på flera timmar.

Ska in med bilen på verkstad för montering av stänkskydd och däckbyte, ska då passa på att höra mig för.
Senast redigerad av 1 Tflex, redigerad totalt 0 gånger.
Har pratat med volvo om det och så kollade vi om det fanns någont i deras databas om detta fel med det gjorde det inte, han skulle går vidare med det...

Jag ska prova låta dom uppdatera prog.varan. Jag testa på en V60 T3 demo dom fick förra veckan och den gjorde samma men inte deras demo S60 D5/D3 som dom haft sedan slutet av 2010.

Kanske det är någon senare prog.vara som gör att detta fel uppkommer? Fick min bil v6...

Mvh
Per

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]