Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tuppen30
Hej

Går i byta bil tankar. Är väldigt sugen på en xc60 awd summum eller momentum. Givetvis så är R-designen absolut snyggast men det blir nog för dyrt.

Har en röd audi a4 quattro -07 med lite kromade detaljer idag. Men det finns en audi modell som är i helt svart utförande, utan något krom alls som jag tycker är helt okej.

Så min fråga till er, eftersom R-design blir för dyr, kan man inte satsa på en helt svart xc60 då?
Går det att lacka ner listerna runt om och blir det bra?
Tror att en nerlackad med tonade rutor sen ett par 20" eller 22" fälgar borde bli ganska bra?
(eller ska man ha lite aluminium detaljer)

Hoppas på lite hjälp.

MVH
Användarvisningsbild
av XC60D3
Prispåslaget för R-Design är 31 000 kr, men det finns mängder av bra anledningar att välja det.
Du funderar över Summum, som kostar 21 000 kr mindre än R-Design.
bara ponera att du ska efterlikna en R-design, så kostar bilen 415 000 i Summum + "R-Design"
Tar du en R-Design och utrustar den som summum, kostar den 428 000 (elstol, elspeglar, aut avb. backspegel och silver rails).
9% rabatt på detta gör att Summum "R-Design" kostar 377 000 och en R-Design "Summum" kostar 389 000. En skillnad på 12 000 kr. Nedlackningen som du då "måste" göra på din summum kostar en 8000 kr. Skillnad i slutänden: 4000 kr. vad funderar du över? :roll:

Annars kan man kanske alltid ta och fundera över om Elstol, Elspeglar och den aut avb. backspegeln är nödvändliga, utan det så kostar R-Design lika mycket som Summum "R-Design". Men då måste du fortfarande lägga 8000 kr på lackning. Men givet är att den blir mer utrustad.

Jag är helsåld på R-Design och valde detta framför både AUT och AWD (ja, jag är en dryg korkad skåning, så var det sagt). Vit är färgen som gäller ;)
av Herkulez
Tycker absolut du ska satsa på r-designen om du vill ha den. Det enda som räknas är ju känslan :D Om du tycker det blir för dyrt så är jag ganska säker på att det i slutändan blir dyrare om du ska hålla på att pimpa den själv, och då menar jag milkostnad under ditt ägande osv. Fabriks pimpat går bra enligt mig. Men va fan vet jag ?:-/ Väntar själv på en D5 awd r-design som kommer i veckorna. Började funderingarna på en D3 awd summum men det slutade med r-designen :shock:
av mojja
Säger hjärtat r-design så är det det du ska ha. Du kommer bara ångra dig senare och må pyton när du möter r-design bilar på gatan och du sitter i din summum.

R-design tycker jag gör halva bilen när det gäller xc60 :-)-)
av MeandI
Hade lite samma tankar själv.. Handlar det bara om yttre utseende är R-Design hur snyggt som helst (och då bör man nog ha något annat än svart så det syns att man har nedlackat). Men invändigt tycker jag det är lite för mkt lull-lull med R-Design logos hit och dit som jag inte uppskattar eller ens ser vitsen med. Jag uppskattar däremot elstolen som ju kan ställas in att "lyssna" på nyckeln som används dvs stolen justeras längre fram när frun öppnar med sin nyckel och längre bak när jag ska köra. Mkt bra då vi har en bil och kör den bägge under dagarna (en lämnar och en hämtar på dagis nämligen). Alltså fick det bli Summum.

Jag tycker fälgarna i Summum paketet också är jäkligt snygga, 20 tum på en SUV är inte in grej, men vi är alla olika :-)

Jag har valt Saville grå själv. Ska också ha lite lull-lull som skidplates fram och bak samt tröskeldekor i nederkant på sidorna som ju också finns på R-Design (okay jag vet att det är andra skidplates).

Nu la jag pengar på en D5 och automat istället. Men det är jag :-)

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]