Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoNille
Hejsan.
Någon som känner till någon firma som "trimmar" dom nya T6:orna?
Användarvisningsbild
av VolvoNille
Tack för svaren.

Ah just det, Heico har det mesta.
Har kört med bilen i snart ett år, känns redan dax att man vill ha lite mer power i skrället. Dessutom har jag "kört in" bilen ganska friskt nu så att det ska nog inte va någon större fara :wink: .
Användarvisningsbild
av crumpets
Heico har jag för mig behåller volvogaranti på åtminstone bilar köpta i tyskland(såg detta i ett holländskt bilprograms youtubeklipp så ta det inte som ett löfte), så man kan ju vara rätt övertygad om att de håller riktigt bra kvalitet också :) Kostar väl dock...
Användarvisningsbild
av na96gen
Kan man inte köpa Heico grejor av SAM i Göteborg? Men inte med garanti skule jag tro.
För svenska generalagenten hänvisar väl till Polestar. Men Heico har ju varit lite av en hustrimmare för Volvo agenten i tyskland.
av aka06iah
Rica har en trimsats till S60N T6 som ger 322Hk/492Nm för 8,9 papp. Vågar ni er på en trimning?
Användarvisningsbild
av VolvoNille
Blir mest troligen Rica isf. Har nämligen det i min XC90 V8 med. Och den spinner på med 22 tusen mil på nacken.
S60in har snart rullat 5 tusen mil. var väl där någonstans som jag mata i chippet i XC90in.
Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen d[…]

Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]