Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boromir2k
Någon som har erfarenhet av RICA-trim eller annat?

Vill helst inte att alla garantier och försäkringar ryker all världens väg...
av mojja
Boromir2k skrev:Någon som har erfarenhet av RICA-trim eller annat?

Ta bsr då tar dom över dom försäkringar som volvo kan tänkas avsäga sig för att bilen är optimerad.
av Tobbev
mojja skrev:
Boromir2k skrev:Någon som har erfarenhet av RICA-trim eller annat?

Ta bsr då tar dom över dom försäkringar som volvo kan tänkas avsäga sig för att bilen är optimerad.
Fast jag tyckte ändå BSR's villkor var något märkliga. Tätare oljebyte etc, även om man uppdaterar en T3 till en T4 (exakt samma hårdvara) så skall man byta olja oftare än om man hade köpt en T4 från början. Kan dock ha fattat det fel.
Användarvisningsbild
av crumpets
Såvitt jag har förstått är trimföretagens garantier väldigt svåra att få ut något på.
Du får helt enkelt fundera på hur stor risk det är att motor/drivlina går sönder under dina garantiår och känna efter om det är värt det.
Risken att du råkar ut för ett ras på en så ny bil torde ju vara extremt liten, men man måste ju ändå veta om att den finns där, och då är det bara att slanta tyvärr.
av Tobbev
Kanske skall förtydliga mig. BSR har i nuläget inget trim T3->T4, men i de allmänna villkoren står det jag sade ovan, alltså oavsett om man uppgraderar programvaran till ett motoralternativ som finns att köpa från Volvo (t.ex T3->T4) eller om man uppgraderar en motor till något som inte finns (om ni förstår vad jag menar).
Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen d[…]

Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]