Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulf13
Hej
Jag har gjort 2 årsservice på min bil innan garantin går ut. Anmärkte då på att munstyckena är lågt ställda och ville att meken skulle ställa upp dom. Det gick inte och då bad jag honom byta till nya. Han provade men sa att de spolade lika långt ner på rutan och volvo inte acceperar ett byte på garantin,
'
Jag har en tidig 09 xc60 och undrar om alla nyare modellpår09.10 och 11 har samma problem ?
ulf
Ulf13 skrev:Hej
Jag har gjort 2 årsservice på min bil innan garantin går ut. Anmärkte då på att munstyckena är lågt ställda och ville att meken skulle ställa upp dom. Det gick inte och då bad jag honom byta till nya. Han provade men sa att de spolade lika långt ner på rutan och volvo inte acceperar ett byte på garantin,
'
Jag har en tidig 09 xc60 och undrar om alla nyare modellpår09.10 och 11 har samma problem ?
ulf
Fick mina utbytta till kulmunstycken på garantin!
Finns en tråd om detta med munstycken: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... en#p389493
Hej Tack för alla synpunker och oj vilken lång tråd,

Det verkar inte vara så enkelt att bara byta munstycken till en som når högre och ger dimma, Hade en sådana på min förra bil xc70 -02 och det fungerade perfekt, NU behåller jag orginalen och låter de spola lågt
Ulf
oxå fått mina utbytta, har en V70 -10 skall inte vara några problem att få nya
acr32 skrev:Fick mina utbytta till kulmunstycken på garantin!
Intressant!
Jag skall ta upp detta vid nästa service, originalen är ju helkassa. I kombination med dåliga torkarblad går det fruktansvärda mängder spolarvätska.
Bakrutans spolare och torkare är också dåliga...
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]