- tis 04 jan 2011, 11:54
#483830
Bra film, syns att de ryckt säkringen till ABS och DSTC eftersom de kan låsa hjulen iom handbromsvändning etc etc.
Moderator: Moderatorer
kave skrev:Bra film, syns att de ryckt säkringen till ABS och DSTC eftersom de kan låsa hjulen iom handbromsvändning etc etc.mm...frågan är dock var de hittade handbromsspaken någonstans?
kave skrev:Barkbiten: Prova ryck får du se. Moderna bilar med abs tycks inte längre ha lastjusterande bromsverkan utan tar alltid för mycket bak och så låter man abs ta hand om det hela.Ah..ok..så Du tror att de ryckt abs-säkringen och att bilen därmed bromsar hårdare på bakhjulen och därav "handbromsvändningar" utan handbroms?
Frågan är bara var säkringen sitter på nya bilar.
hammerin skrev:Ser ju onekligen ut som att både antibörn och antidrift är urkopplat! undra om det bara gäller T6:an? ungefär som att det gick att stänga av på V70 R.....Jag hade för mig att spin control går att stänga av och yaw control går att sätta i wide slip läge med inställningen för DSTC. Och att det går att göra på alla S60/V60. Med AWD bör det dock vara lättare att snurra runt sådär som i tuben-filmerna.