Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petimeter
Jeg har akkurat kjøpt ny iphone 4 og ble meget besviken da jeg skulle ta denne i bruk i min XC60. Jeg forsøkte å koble den via USB kontakten, men får feilmelding. Er det noen som har lignende erfaringer og evt forslag til løsning. Ligger problemet hos Volvo eller apple? (Volvo XC60 my 2010 og Premium Sound)
av Tobbev
Det är väl något strul med iOS 4.2 tror jag? Apple har gjort något med 4.2 som gör att telefonen inte längre är helt kompatibel med befintliga system (vilket är en av anledningarna till att jag inte har uppdaterat min iPhone 4 utan ligger kvar med 4.1).
av frbjerke
Hvilken feilmelding får du?
Det er helt normalt at telefonen sier noe om at den er koblet til utstyr som ikke er beregnet på iPhone osv., men den funker fint for det. Jeg har en 3GS som jeg bruker innimellom på min MY09 XC60, og den funker som iPod via USB samtidig som den er tilkoblet bilens HF via bluetotth
av moxin
Jag har Iphone 3gs med Ios 4.1, innan iOS 4.0 fungerade inte telefonen med Stereon, Premium Sound, alls i XC60 MY09. (Sök på mitt användarnamn så ser ni tidigare tråd om ämnet ink USB stickans problem).

Min kompis köpte nyligen en C30 med High Performance paket och hans 3GS är uppdaterad till iOS 4.2 och den fungerar varken till min bil eller i hans.

Apple har ändrat kommunikationen i mjukvaran på nått sätt som inte fungerar med alla tredjeparts tillbehör ink bilstereos bevisligen.

Min telefon fungerar med 4.1 mjukvaran med Blåtands trådlöst kopplat till bilen samt med Ipod funktion och Spotify.

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]