- fre 10 dec 2010, 08:48
Det kostar oss alltså ca 5000-6000 kr / månad i beroende på bilmodell reda pengar efter skatt att ta ut tjänstebil. Jag uppfattar att det inte ligger så långt ifrån att köpa bilen själv vad gäller kostnaden.
marwar skrev:Vi har ungefär så här: Har man en resande tjänst får man en tjänstebil. Väljer man att köra privat får man 5K mer i lön. Däremot får man inget löneavdrag om man tar ut en bil. (En del kanske tolkar detta som ett avdrag. Nu har jag fått från en tjänst till en annan och fått högre lön + bil, väljer jag att skita i bilen får jag 5k extra i "bonus", alltså ingen fast lön)Ok, då har du väldigt likt avtal som vi har. Förmånsskatten ger ca 2500-3000 kr per månad brutto och löneavdraget/missad bonus 2500-3000 kr brutto.
Får hoppas att även vi tar däcken vid sidan, då klarar jag en D3 Summum med automat :) Även om R-design lockar så tror jag automaten är mer "värd" när jag kör... V70 som ngn föreslår är jag mer skeptisk till, främst då jag haft några tidigare och att jag tycker XC60/V60 åker man bättre i.
Det kostar oss alltså ca 5000-6000 kr / månad i beroende på bilmodell reda pengar efter skatt att ta ut tjänstebil. Jag uppfattar att det inte ligger så långt ifrån att köpa bilen själv vad gäller kostnaden.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.