Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrJohn
Tjena!

Frugan lämnade in XC60:n på service för ett par dagar sedan där vi också bad dem kolla upp positionsljus vänster fram, som inte längre lyser.
Vi fick ett kostnadsförslag på en helt ny lykta för ca 2500:-, vilket jag försökt nå tekniker för att rådfråga om, men som tyvärr är svår att nå så hör mig för även här. Jag har sökt lite och hittar inget direkt svar men det nämns i en tråd att eventuellt hela lyktan måste bytas ut om lampan är trasig (personen som skrev verkade inte helt säker).

Så, stämmer det att hela positionsljuslyktan ska bytas ut om lampan ej längre lyser/är trasig etc?
MrJohn skrev:Så, stämmer det att hela positionsljuslyktan ska bytas ut om lampan ej längre lyser/är trasig etc?
Om du menar den inre lampan närmast grillen på den här bilden så - ja, man byter hela
Bild
Hur kommer det sig att man byter hela? Jag och en vän ersatte endast glödlampan på hans XC60 13 ståendes på parkeringsplatsen utanför Mekonomen en höstkväll för flera år sedan… om det nu inte var så att han faktiskt köpte en helt ny lykta hos Mekonomen.
Japp, det är den, Lövet. Tack för svar!

S65D - vi har en 09:a, det kanske är annorlunda på nyare modeller? Vet inte ifall jag minns rätt det jag läste i en annan tråd men det var nåt specifikt med uppsättningen/konstruktionen som ev var orsaken.

En annan fråga på positionsljuset, det är stundande besiktning och undrar om det kommer att slås en 2:a om vi inte åtgärdar just denna lampa?

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]