Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sharkbait skrev:Volvo ville ha 4400 kr/st för dämpare. Inget krav att byta båda som det är på tex fjädrar.

Då är frågan om man skall byta enbart den trasiga eller båda.
Jag menar billiga kopior som säljs lite varstans på internet eller bildelsbutiker för 2500 kr st.
Är det original elmotorer som sitter på din bil just nu[Det ska stå Volvo på dem], så kan du byta enbart ena utan att det spelar nån större roll.
TommyP86 skrev: tor 27 jun 2024, 20:13 Jag köper två nya imorgon och monterar på tjejens bil så vet vi sen Bild

Låtit rätt krispigt i säkert 5 år, nu hörde jag att det var sämre så det är bara att slå till…
Hur har det gått?

Vilka köpte du?
Det har gått sådär

Jag köpte på vinst och förlust 31455987 som är liksidiga. Passade fysiskt men honkontakt i bil och på motor=inte så funktionellt. Genomföringen också fel dimension. Lämnade tillbaka, beställde abakus från autodoc med oemnummer 31352185+6 som jag hoppas kommer innan helgen.
Nu har jag bytt. En. Den andra som kom var felpackad och till en mercedes

Men, det gick att byta bara en, det fungerar jättebra och den har slutat sjunka ner. Låter illa från den andra men antar det ordnar sig så fort (långsamt…) autodoc har fått ordning på sina grejer.

Bra upplevd kvalitet på motorerna, får se hur länge det funkar.
Nu, efter att ha bytt båda så fungerar det igen. Dock är det behov för programmering, den öppnar bara dom 954 punkter som dom gamla hade, inte 1210 som de nya. Får inte till en vanlig justering, så får väl boka in den.
TommyP86 skrev: lör 22 mar 2025, 11:54 Nu, efter att ha bytt båda så fungerar det igen. Dock är det behov för programmering, den öppnar bara dom 954 punkter som dom gamla hade, inte 1210 som de nya. Får inte till en vanlig justering, så får väl boka in den.
Trevligt med uppdatering!

Jag köpte från Vparts. Fungerade omgående efter bytet.
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]