Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ser inte så rundad ut på bilderna, använder du 12-kantiga hylsor istället för 6-kant? Nyp fast den med en svetstång så brukar det greppa bra.
dannesk skrev: sön 01 dec 2024, 16:15 Ser inte så rundad ut på bilderna, använder du 12-kantiga hylsor istället för 6-kant? Nyp fast den med en svetstång så brukar det greppa bra.
Jag rundade hålet i mutter man använder för att hålla emot med torx. Om inte det var tydligt.

Tänker du att jag kan hålla med svetstång på baksidan?
Haukr skrev:
dannesk skrev: sön 01 dec 2024, 16:15 Ser inte så rundad ut på bilderna, använder du 12-kantiga hylsor istället för 6-kant? Nyp fast den med en svetstång så brukar det greppa bra.
Jag rundade hålet i mutter man använder för att hålla emot med torx. Om inte det var tydligt.

Såg inte att det var torxen i gängstången som var rundad, trodde det var muttern. Isåfall är det bara att kapa bort muttern med typ en rondell. Annars är det bara att nypa fast på andra sidan med en svetstång som mothåll om du tar bort damasken.
dannesk skrev:
Haukr skrev:

Såg inte att det var torxen i gängstången som var rundad, trodde det var muttern. Isåfall är det bara att kapa bort muttern med typ en rondell. Annars är det bara att nypa fast på andra sidan med en svetstång som mothåll om du tar bort damasken.
Tack för svaret, ska testa svetstång först. Har bara en stor vinkelslip och den får jag inte in där.
240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]

Trasig lampa, takbelysning

Ja det låter inte som att det är sj&a[…]

Vem kom på den briljanta idén med ins[…]

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]