Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av moose
Helt korrekt artnummer på dragbalk, kulan har nummer 31218693. Att köpa kulan ny kan ju vara med fördel då man vet att man får med nycklar och att mekanismen fungerar som den ska.
av KuLLeN
moose skrev:Helt korrekt artnummer på dragbalk, kulan har nummer 31218693. Att köpa kulan ny kan ju vara med fördel då man vet att man får med nycklar och att mekanismen fungerar som den ska.
Har efter lite efterforskning kommit fram till att det står thule på volvo orginal dragkroken. Då hittade jag denna krok som borde vara snarlik (identisk?) med volvos (och därmed kåpan passar kanske)

https://www.rameder.se/brink-dragkrok-a ... 124-1.html

Sen köper jag volvo orginal elsystem och trailermodul från skroten. Kåpan och mjukvara från volvo.
Tror ni det kan funka?
Någon som vet vad det kostar att tanka i mjukvaran? :-D

Mvh
Johannes
av S60T3
Jag köpte nyss ett komplett delbart drag för knappa 2500:-
Inte lönt att köpa ett utan kula då dessa är dyra.

Mjukvara runt 250:- plus eventuell timpenning. Gjorde det i samband med Sensus Nav.
Användarvisningsbild
av MisterMister
KuLLeN skrev: fre 07 sep 2018, 21:30
moose skrev:Helt korrekt artnummer på dragbalk, kulan har nummer 31218693. Att köpa kulan ny kan ju vara med fördel då man vet att man får med nycklar och att mekanismen fungerar som den ska.
Har efter lite efterforskning kommit fram till att det står thule på volvo orginal dragkroken. Då hittade jag denna krok som borde vara snarlik (identisk?) med volvos (och därmed kåpan passar kanske)

https://www.rameder.se/brink-dragkrok-a ... 124-1.html

Sen köper jag volvo orginal elsystem och trailermodul från skroten. Kåpan och mjukvara från volvo.
Tror ni det kan funka?
Någon som vet vad det kostar att tanka i mjukvaran? :-D

Mvh
Johannes
Hej! Bumpar denna tråden lite då jag har kikat på detta drag från Rameder till sambons bil. Det står att det inte ska passa till r-design, så då är frågan vad som skiljer den från övriga modeller? Det sitter redan ett delbart originaldrag på den som har börjat glappa aningen mycket för min smak så jag tänkte sätta dit ett nytt. Är det bara det estetiska som påverkas så har det ingen betydelse, men om den har helt andra fästpunkter blir det ju värre.
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Japp det ska de vara, kan kika en dubbelgång