Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, köpte en v60 2015 D4 AWD (5cyl) som var frontsmälld, huv,vindruta stötfångare samt 2 kuddar har gått. Bilen gick utmärkt i motor o låda och bilen har flyttats närmare 20 mil och har nog vart startat 30-40 gånger sedan krocken. Men en dag från ingenstans så startar inte bilen längre. Man kunde höra att bränslepumpen i tanken inte längre gick och kolla man felkoder så fanns det en kod ”krockstatus b10a200” läser man om koden i Vida ska den kunna göra så bilen inte startar, ett beg SRS styrdon sitter nu i bilen från en bil som ej är krockad och efter det så gick det att ta bort ”crash mode” från bilen. Nu hörs det att pumpen i tanken jobbar ca 30 sekunder på tändning men bilen startar ej ändå. Vad jag kan se i VIDA så bygger inte högtryckspumpen något tryck (har 0 hPa) även när motorn går på starten. Finns inga felkoder alls nu förutom på 2 kuddar och 2 bälten som ej är bytta ännu.
Någon som har tips på hur jag kan gå vidare med detta?
VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Kollad precis och jag har ingen ström till ob[…]

Recharge frågor

Beror på vilken årsmodell det är.