Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fontanelljanne
Tjena!
Var in på Volvo idag och köpte ett Volvo on call abonnemang till bilen. När jag kommer ut till bilen och ska knappa in koden så står de i displayen ”Volvo on call, Serv erfodras”. Tidigare har de stått ”Volvo on call avaktiverat”.

Går tillbaka in på Volvo där en mekaniker säger att systemet kan behöva väckas upp, då det inte varit aktivt under en längre tid (förra ägaren har inte haft abonnemang). Eller så behöver något bytas i enheten.

Om Volvo ska väcka upp enheten alternativt byta den så går de på en kostnad mellan 900-6000kr.

Tänkte kolla med er om det finns något annat alternativ att väcka enheten/kolla vad som är fel? Typ annan verkstad eller någon speciell felkodsläsare etc. Något som är lite billigare än Volvos priser :-D

Mvh Alex
Användarvisningsbild
av Jallemet
Jag tror det är pengarna i sjön eftersom Volvo inte bemött alla frågor om uppdatering under de senaste fem åren, 2012 var den första moderna OnCall med körjournal och fjärrstart av värmaren.

I USA finns det en uppdatering som kostar i runda slängar $1300, men om den gäller modeller från 2012 är högst oklart.

Telia har förlängt livet för 2g och 3g temporärt men OnCall före 2018 bedömer jag personligen dödsdömt
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
Fontanelljanne skrev:Tjena!
Var in på Volvo idag och köpte ett Volvo on call abonnemang till bilen. När jag kommer ut till bilen och ska knappa in koden så står de i displayen ”Volvo on call, Serv erfodras”. Tidigare har de stått ”Volvo on call avaktiverat”.

Går tillbaka in på Volvo där en mekaniker säger att systemet kan behöva väckas upp, då det inte varit aktivt under en längre tid (förra ägaren har inte haft abonnemang). Eller så behöver något bytas i enheten.

Om Volvo ska väcka upp enheten alternativt byta den så går de på en kostnad mellan 900-6000kr.

Tänkte kolla med er om det finns något annat alternativ att väcka enheten/kolla vad som är fel? Typ annan verkstad eller någon speciell felkodsläsare etc. Något som är lite billigare än Volvos priser :-D

Mvh Alex
Hajs.
Det är jättesvårt att ge dig några konkreta svar eftersom jag inte vet vad som sätter din felkod i VOC. Men eftersom du säger att förra ägaren inte har aktiverat VOC tidigare så tror jag felet ligger hos återförsäljaren faktiskt. Det kan också vara så att ditt VOC batteri nu sätter felkod då systemet vaknat upp och sänder ut sin status på lokalbussen. Men det är som sagt inte lätt att ge något bra svar utan att få veta orsaken till felkoden som VOC sätter.
Byta torkarblad själv?

Har använt torkarblad från Bosch Aerotw[…]

Multiremmen på dessa bilar är tydligen […]

Koppling föll i golvet

Tack för snabbt svar, jag ska kolla hur b&ari[…]

Okej! Är inte biltema jag har men provar med […]