- tis 19 nov 2019, 08:34
#1348992
Har I 2 veckor haft problem med fukt i ena strålkastaren på min V60-12.
Igår så slocknade xenon-lampan och varnade för lampfel. Tänkte först att det var lampan som gått, men lutar nu mer åt kortslutning i styrdonet.
Det kom ut ganska mycket vatten efter att strålkastaren stått öppen på en bänk hela natten.
Detta då jag nu fått larm på både höjdreglering samt ABL, och får meddelandet "service erfordras".
Jag antar att styrdonet är just ett styrdon, och själva ballasten sitter i själva lamp delen, eller hur funkar det?
Kan ju inte misstänka annat än just styrdonet, med tanke på alla fel samtidigt.
Eller tänker jag fel?
Ser inte direkt någonstans det skulle läckt in heller. Möjligtvis den värdelösa gummipluggen till blinkersen.
Finns det ingen form av ventilation i strålkastaren?
Igår så slocknade xenon-lampan och varnade för lampfel. Tänkte först att det var lampan som gått, men lutar nu mer åt kortslutning i styrdonet.
Det kom ut ganska mycket vatten efter att strålkastaren stått öppen på en bänk hela natten.
Detta då jag nu fått larm på både höjdreglering samt ABL, och får meddelandet "service erfordras".
Jag antar att styrdonet är just ett styrdon, och själva ballasten sitter i själva lamp delen, eller hur funkar det?
Kan ju inte misstänka annat än just styrdonet, med tanke på alla fel samtidigt.
Eller tänker jag fel?
Ser inte direkt någonstans det skulle läckt in heller. Möjligtvis den värdelösa gummipluggen till blinkersen.
Finns det ingen form av ventilation i strålkastaren?
Volvo S70 2.5T-99 (ATM steg 1)
Volvo V60 T3-12 (BSR steg 1)
Volvo V60 T3-12 (BSR steg 1)