Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Bakdörren på passagerarsidan öppnas inte utifrån. Jag måste först öppna den inifrån för att det ska vara möjligt att öppna den utifrån. Och då funkar det ett par gånger innan det slutar funka när jag låst bilen. Då måste jag starta om på nytt med att öppna inifrån. Någon enstaka gång har det gått att öppna bildörren utifrån efter jag låst och larmat bilen och sen stängt av larmet igen.

Har prövat med att vrida på insidan av dörren, där barnlås osv finns, utan effekt. Har prövat det jag kan enligt vad som står i manualen.

Vad kan felet vara? Något jag missar? Något jag kan fixa själv eller bör en verkstad göra det?

Har en Volvo V60 D4 2013.
Tack för snabbt svar! Ser nu fler trådar med liknande problem. Såg att någon hade problem där dörren inte öppnades utifrån och hade barnlåset aktivt, så de kunde inte heller öppna inifrån, vilket resulterade att det inte gick igenom besiktningen.

Men om man kan öppna inifrån som hos mig - går det igenom besiktningen?

Tänker att jag prövar byta låskistan när det blir varmare där ute.
Volvonishka skrev: tis 21 nov 2023, 15:42 Men om man kan öppna inifrån som hos mig - går det igenom besiktningen?
Ja, en annan sak hade varit om en av dörrarna inte gick att öppna utifrån och inifrån. Det fick jag höra när jag var där på besök med en bil som led av samma problem som din.

Skulle justera passagerarstolen med en av knapparn[…]

Biltemas rostborttagare som man penslar på h[…]

XC90 Facelift

Prissättning är ju minst sagt intressant[…]

DSC00022.JPG Det var ett misstag av mig att inte[…]