Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paddepanik
Hej, har nyligen köpt en V60 D4 -13, tänkte att det kan vara bra med en OBD och läsa av och se så allt står rätt till eller utifall något problem uppdagar sig.

Vet inte vad man ska söka sig till för modeller eller märken så langa tips och hjälp!

Vet att en polare programmerade sin A6a så start/stopp var avaktiverat direkt från start via någon OBD, finns det sådant till min med?
Har även ett Volvo On call meddelande att trycka bort vid varje start, hade varit skönt att bli av med det om möjligt?

Mvh Patrik
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har just en D4 MY13 som du.

Jag har tre olika möjligheter min bil. Volvo Vida/dice, Icarfoft VOL 2.0 och Icarsoft CR Max. Alla är olika smidiga,kunniga och prissatta, allt beror på vad du vill göra. Det finns inte så mycket att programmera i Volvo som en VW, så det mesta handlar om Service och Lagning.
av Paddepanik
S6024t skrev: fre 03 nov 2023, 00:31 Vad har du för Volvo On call meddelande du måste trycka bort?
Har funnits ett abonnemang med om call någon tidigare gång, och när det inte är aktivt längre så står det vid varje uppstart att ” om call avaktiverat” eller något liknande. Hade varit skönt att slippa bekräfta det meddelandet varje gång
Användarvisningsbild
av Kaxe
Snart får du nog batterivarning på Volvo on call också, alltså volvo on call service erfodras och detta går tydligen inte att programera bort enligt min volvoverkstad, surt att få betala drygt 3700 kr för batteri och arbete för något som inte kommer att fungera om 1.5 år, jag fortsätter trycka bort meddelandet jag haha.
av S6024t
Jag gav c:a 2100.- för avläsning och byte av batteriet,för typ två år sedan..första batt höll i 5 år..v60 cc-16
Senast redigerad av 1 S6024t, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
VOC batteriet till en MY13 kostade 1805kr för ett par månader sedan. Till nyare bilar är det ett billigare batteri som kostade 1164:- för en månad sedan, jag TROR brytpunkten för de olika batterierna är 13/14, alltså i och med faceliften.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]