Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en s60 D4 2,4 D awd-17 uttagen mitten -18 som rullat 5500 mil.
Stog stilla i 3 veckor på semestern och märkte att den gick lite ojämt efter att jag började använda den igen.
Försvann efter några mil men nu två dagar i rad får jag upp ”motorsystem erfordrar service” men den går som den skall.
Har nollat bort felkoderna 2 gånger men vad jag börjar misstänka är egr eller någon som har något bra tips.
Hej på min xc60 17 2,4 d har jag fått samma meddelande som dig. Verkstan säger att de är någon Tryckgivare till turbon. Men jag får tid först om tre veckor att byta den. Tydligen ska de vara ett vanligt fel, min hade gått 10400 mil
Jag har samma felkod på min. Samma motor, samma årsmodell fast V60 cc, 11k mil fast började sporadiskt vid 9000 mil. Sista service troddes det att map sensor var paj så den har jag bytt själv, felkod återkommer dock fortfarande och nu oftare och oftare. Ska snart in på service så har ingen något tips här som åtgärdar problemet så får de fixa felet då.
Nåmensådärja! Hade in bilen på årliga servicen nu och berättade igen vad som varit fel och tydligen så hade jag bytt fel map sensor. Detta trots att jag bytte den snubbens kollega sa förra gången jag var in där. Nåväl, det är den som sitter nere vid intercoolern som är vanligt att den felar. Får väl se när det blir sommar och varmare igen om felkoden dyker upp igen. Tips till den som tänker byta den själv, skaffa en 50 cm lång böjbar eller ledad bitsmejsel. Sensorn sitter med en skruv som är lite svåråtkomlig.
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]