Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Doomis
Mickehl1985 skrev:Efter jag själv gjort felsökning, då säljaren inte ville göra det kostnadsfritt ”då tidigare ägare inte nämnt om detta problem” så gjorde jag själv det i ren ilska.. Takluckan och dess dränering var bra, skruvar, bultar, täcklock och list var friska.
Det var hajfenan. Föregående (?) ägare har låtit foliera taket. Men dom har troligen inte satt ny dubbelhäftande tejp så den läcker in i ”spetsen mot färdriktningen”. Blir att beställa ny tejp på tisdag och sätta dit på onsdag.
Några tips på vägen för att byta denna tejp? Har läst om att tandtråd är skonsammare att ”såga bort den” med. Samt maskeringstejpa taket innan ingrepp. Är det bara att lyfta upp den efter det? :mad:
Tejpen kostar 260 kr nånstans, men den har inga skarvar så det blir tätt.
Tänk på att om du har GPS och telefon så har du Fakra anslutningar i fenan. Se till att de inte ramlar ned i innertaket bara.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Mickehl1985 skrev: sön 30 apr 2023, 07:55 Efter jag själv gjort felsökning, då säljaren inte ville göra det kostnadsfritt ”då tidigare ägare inte nämnt om detta problem” så gjorde jag själv det i ren ilska..
Den säljaren vill man ju undvika, så får man inte hantera det. Vill gärna veta vilken handlare man ska hålla sig borta ifrån...
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Mickehl1985, Då kan du ju be den säljaren åtgärda detta nu då bara för att. ;-) Det är ju deras problem att förra ägaren inte uppgett att det läcker, de försöker bara smita undan. Men ja annars förstår jag dig att man orkar inte riktigt och behöver få det löst men får du större problem framåt kommer de ju bara göra likadant de rävarna.

Men man kan nu jävlas och skriva ut vilka de är och recensera dem att de inte följer konsumentköplagen. Är de med i MRF så anmäl det till de med ;-)
av Mickehl1985
Hej!
Nu har jag åtgärdat läckan… låter bilderna tala för sig själv.. har även skickat dessa till handlaren…
Bilagor
IMG_2426.jpeg
IMG_2426.jpeg (3.52 MiB) Visad 483 gånger
IMG_2425.jpeg
IMG_2425.jpeg (3.76 MiB) Visad 483 gånger
IMG_2424.jpeg
IMG_2424.jpeg (3.22 MiB) Visad 483 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
Säljarens svar blir väl ”Det sa inte den vi köpte den av” igen… De verkar vara oförmögna att ta ansvar men hade jävlats med de just därför :)

Är de anslutna till mrf?
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw