Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Naesstrom skrev: fre 11 nov 2022, 20:00 Yey det blev ett köp idag! :party: :-D
Så förutom det i annonsen blev det ju 4 nya dubbdäck på volvo fälgar, när jag pratade med honom idag lovade han att fixa volvo takräcke med till takboxen och att dom skulle installera extraljus mjukvaran i CEM när dom ändå har den inte på måndag. Just ja, dom besiktar den med och dyker det upp nåt förväntar jag mig att dom fixar det med :D
Grattis, det kommer bli kalasbra! :-)
@Naesstrom, Champagne!! Ja det är det värt :) Topp att de gick att arbeta med och inte va helt knussliga
Naesstrom skrev: fre 11 nov 2022, 20:00 Yey det blev ett köp idag! :party: :-D
Så förutom det i annonsen blev det ju 4 nya dubbdäck på volvo fälgar, när jag pratade med honom idag lovade han att fixa volvo takräcke med till takboxen och att dom skulle installera extraljus mjukvaran i CEM när dom ändå har den inte på måndag. Just ja, dom besiktar den med och dyker det upp nåt förväntar jag mig att dom fixar det med :D

[EDIT]
OMG... upptäckte just att den inte har dragkrok!! :-o :-/
Någon som har eftermonterat en... måste man ha styrenhet etc med?
Vill du ha original elsats så behöver du antagligen en styrenhet och mjukvaruaktivering av densamma ja. Ring handlaren och försök få ett bra pris om dom nu ändå ska ha in den i verkstan.

Jag satte på ett (Brink) drag med bilspecifik elsats från Rameder på min, behövde ingen aktivering men saknar eventuellt någon fin volvofunktion(?).
Cotag skrev: Vill du ha original elsats så behöver du antagligen en styrenhet och mjukvaruaktivering av densamma ja. Ring handlaren och försök få ett bra pris om dom nu ändå ska ha in den i verkstan.

Jag satte på ett (Brink) drag med bilspecifik elsats från Rameder på min, behövde ingen aktivering men saknar eventuellt någon fin volvofunktion(?).
Ja han skulle ringa mig på måndag för att bestämma när jag ska hämta den etc. så ska ta ett snack med honom och se om dom kan ge någon rabatt. Har läst lite siffror runt 10-12k för drag komplett med montering. Då köper jag hellre en Volvo original på en skrot med styrenhet och monterar den själv en helg.

Tydligen finns det fiffiga funktioner som att bilens antisladd känner av om släpet börjar vobbla och kan motverka det etc.
Med Volvos programvara, om du installerar den, kopplar bort backsensorerna när du har något inkopplat på kroken.
Med Volvos TRM och mjukvara så kopplas inte bara sensorerna bort, även bakre radarn (CTA) och den programmerar om automatlådan och stabiliseringsystemet (DSTC) för att anpassas för släpvagn. Detta görs inte på andra 3djeparts dragkrokar och inkoppling.
Yes, hittade faktiskt alla delarna från samma skrot, står att det är från modellen upp till 14 men det är samma art.nr. som den till -17 så bör passa?
dragkrok.png
dragkrok.png (245.05 KiB) Visad 368 gånger
Går man in på Volvos tillbehörssida så ser artikelnumren ut att vara identiska för dina bokade delar som till de för MY17.
Detta förutsatt att skroten i fråga har angett korrekt nummer.

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]