Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

S65D skrev: mån 29 aug 2022, 21:52
Dieselvolvo skrev: mån 29 aug 2022, 20:52
smygaren skrev: mån 29 aug 2022, 10:46 Hej!
Ok, ska kolla på Biltemas, men hus nollställer du "BMS"??
Har du också en batterikabel som är ivägen för skruven till fästet i botten på batterilådan? Isåfall, skriv gärna här hur du gick tillväga vid bytet....ja blir inte klok på't!
Det hade jag. Blev mycket lättare att flytta kabeln en bit ur vägen när jag tog bort främre väggen av batterilådan. Tror det tipset kom från @fjohan82 här på forumet.

Mer problematiskt var när jag skulle sätta dit skruven i det nya, främre, fästet (pga ett större batteri). Den ville inte alls i?
Har kollat nu igen....Fick du verkligen loss hela den främre "väggen"? Ser ut som att 2 kablar går rakt igenom den, och det är ju den nedre som ställer till problem. Hade varit intressant o veta om det står något i Vida, hur man faktiskt Ska bära sig åt.
Du ska ju bara dra upp de två kablarna som sitter i genomföringen som jag skrev tidigare för att komma åt skruven, sedan så trycker du bara tillbaka dom. Kolla denna video:
Jag kanske är trög, med videon hjälpte mig inte mycket. Ska jag ta loss Hela främre väggen? Har försökt fota hur det ser ut på min, men det syns väldigt otydligt. Men det är iaf den nedre kabeln som ligger i en slang, som är problemet.
20220904_175648.jpg
20220904_175648.jpg (3.34 MiB) Visad 437 gånger
Du kan inte ta bort väggen på batterilådan utan du ska lyfta upp kablarna som ligger i vägen som det visas i videon när du lossat pluspolen. Har bytt batterier på flertalet av dessa Volvos och aldrig haft något problem med nån kabel.
dannesk skrev: sön 04 sep 2022, 19:24 Du kan inte ta bort väggen på batterilådan utan du ska lyfta upp kablarna som ligger i vägen som det visas i videon när du lossat pluspolen. Har bytt batterier på flertalet av dessa Volvos och aldrig haft något problem med nån kabel.
Lossar jag pluspolen, så följer endast den övre kabeln med....den nedre ligger kvar. Och som det ser ut, så går det inte att lyfta upp den. Men jag får väl göra mig en krok och försöka dra i den. Går det inte, så får jag vända mig till ÅF helt enkelt😅
Verkar som du krånglar till det alldeles för mkt, du ska ju bara dra upp kablarna som går i genomföringen på lådan i framkant som på videon och lägga dom åt sidan, då kommer du åt skruven som håller batteriet.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw