Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei.

Har läckage på insugsgrenröret på min 2.0 D4 181 hk. Eftersom jag inte kan få tag på packningen så undrar jag om det fungerar med flytande packning istället.
Oem nummer 31370166 är packningen som frågan gäller.

Tacksam för all hjälp man kan få.
Knatten skrev:Hei.

Har läckage på insugsgrenröret på min 2.0 D4 181 hk. Eftersom jag inte kan få tag på packningen så undrar jag om det fungerar med flytande packning istället.
Oem nummer 31370166 är packningen som frågan gäller.

Tacksam för all hjälp man kan få.
Det är mkt bättre att använda den gamla än att såsa med silikon, om nu inte den gamla är trasig.
@Lennarte, Ja hittar packningen. Men har egentligen inte tid och vänta till efter helgen.
@Tommy Jag vill anta att det är packningen som har gått då läckaget är i övre skruvhålet. Har också förstått att det kan vara svårt och få det tätt utan gummipackningen.

Ska fundera lite. Har Egr och kylare ur nu så hade varit fint å få gjort alltihopa i helgen.
@Lennarte Så e det. Var nog jag som var otydlig från start här. Hade ju önskat å få gjort allt i helgen när det ändå var dags. Kan inte vara utan bil mandag-tisdag. Annars hade det ju varit lugnt. Men får så vackert vänta tills på onsdag ....

God helg 🍻
Varierande laddtryck Volvo 940

Axeln som går ner i avgashuset är det j[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]