Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
Hej!
Jag har fått skador på min baklucka, färgen på insidan av bakluckan har skavts bort på båda sidorna så metallen har kommer i dager.

Påtalade detta när bilen skulle lämnas in för service och det enda jag fick var ett kostnadsförslag vad det skulle gå på att åtgärda lackskadorna inte hur det kunnat uppstå vilket var min fråga till dem.

Bakluckan har aldrig varit isärtagen från karossen, har någon på forumet råkat ut för liknade skada?
IMG_6873.jpg
IMG_6873.jpg (662.36 KiB) Visad 765 gånger
download/file.php?mode=view&id=36441htt ... w&id=36440
Bilagor
IMG_6874.jpeg
IMG_6874.jpeg (345.73 KiB) Visad 765 gånger
av dannesk
BIlderna är dåliga pga ljuset så jag kan inte se att det är plåtrent. Ser mer ut som att det är gummirester ifrån tätningslisten men är metallen framme så är det nötskador emot gummilisten. Kan du komplettera med bilder i dagsljus och efter du torkat av ytorna med typ t-sprit.
Inget ovanligt med slitage beroende på injustering av bakluckan och gummistoppen samt om man ofta har smutsig bil så det ligger sand och smuts på listen så nöts det med tiden. Kolla på vilken bil som helst så kommer du se mer eller mindre slitage där lackad yta ligger emot tätninglist. Du kommer se samma nötning på dörrar och huv som ligger emot gummilister. Har fixat lite på mina tidigare bilar och då har bara grundfärgen varit framme så då har lagt i med 2k-bättringsfärg och sedan lagt transparat folie på de ytorna som är mest utsatta. Igen ser att man bättrat och inget jag skulle åtgärda med någon omlackering.

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]