Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NordT6
Tjena, har fått nån bra idé att jag skulle vilja ha en ”äkta” polestar v60, siktar isåfall på typ en -18 med 4cylindriga 367hk.
Har nån erfarenhet av dessa? Kända problem, galna kostnader med tanke på andra bromsar, fjädring mm
Tacksam för input
//Jörgen
Användarvisningsbild
av MartinS
Frambromsar är ju ganska dyra, annars inget speciellt vad jag snappat upp. Förutom plast och sånt men du får väl hålla dig på vägen och ha en bra försäkring :)

Det är finfina bilar även om jag föredrar I6-motorn!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Den får väl inte ha dragkrok, men det är kanske inte aktuellt...?
av Buckshot
Frågan är hur länge motorn tål den effekten. Jag har sett att i Usa föredrar dom 6cyl för att den ska vara hållbarare
av NordT6
Buckshot skrev: fre 28 jan 2022, 11:46 Frågan är hur länge motorn tål den effekten. Jag har sett att i Usa föredrar dom 6cyl för att den ska vara hållbarare
Nä och det frågan vill man ju inte få ett praktiskt svar på när man väl äger en, med ett poff… :-o har ju 6:an i XC60:n nu å det är ju en helt grym motor , man får väl fundera om det kanske är bättre å backa till 350hk modellen
av NordT6
fjohan82 skrev: fre 28 jan 2022, 07:38 Den får väl inte ha dragkrok, men det är kanske inte aktuellt...?
Nä då blir det å fälla sätena när man ska flytta enduron :-D
av NordT6
MartinS skrev: fre 28 jan 2022, 07:10 Frambromsar är ju ganska dyra, annars inget speciellt vad jag snappat upp. Förutom plast och sånt men du får väl hålla dig på vägen och ha en bra försäkring :)

Det är finfina bilar även om jag föredrar I6-motorn!
Det låter lite som den bilden jag har fått oxå :-)

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]