Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
Hej

När jag tvättade bilen idag och öppnade förardörren till max hörde jag hur det liksom knaka till, börjar "jucka" på dörren och ser att hålet där muttern till gångjärnfästet har blivit större/dåligt så hela överdelen rör sig i sidled, försökt kolla på nätet/forumet men inte hittat någon med just V60 utan främst V70. Tycker det känns väldigt lustigt att det skulle bli glapp så pass tidigt 5 år (6500 mil) och frågan är om man vågar öppna dörren "max" för att inte göra det värre. Vad jag kan se så är det inte så lätt åtgärdat utan man får såfall borra nytt hål eller vad de gör.

Har någon annan haft samma problem eller hört om samma?
av III
Tror nog du vågar öppna. Till v70 finns det ju någon reparationssats. Den borde funka till V60 med. Kolla med återförsäljare. Beroende på hur mycket det glappar, smörj och smörj de andra dörrarna med. Görs tydligen inte på service längre. Jag smörjer samtidigt som jag byter däck vår och höst. Även dörrstopp och lås, alla dörrar och baklucka, motor huv. Man ser på många bilar att det rinner rostvatten från gångjärnen. Tror det gör gott med lite olja då och då. Smörjer du så kanske det inte måste göras "akut".
av kievY
Jag har inte glapp inte där vid pinnbulten, mitt glapp är där själva skruven som håller armen eller stoppet är.. den bulten som går in i karossen där.
av kievY
Testade skruva åt skruven idag, den gick kanske knappt ett halvt varv så tog det stopp, blev lite bättre men inte mycket. Öppnar jag fullt och juckar så ser man hur dörrstoppet glappar lite, så känns att infästningen i karossen har blivit dålig.
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.