Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1471755
Sådär har det sett ut för mig ochså i någon månad, men den där texten försvinner efter ett par sekunder och allt fungerar som vanligt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1471767
Frågan är hur mycket tid och energi Volvo lägger ner på ett system som inte saluförs längre?
Användarvisningsbild
av Jacke12
#1471841
Ska skicka till Volvo imorgon.

Köper inte att dom inte fixar detta. Med ett felmeddelande som stör. Borde lösas.

Även om systemet har ett par år på nacken :)
Användarvisningsbild
av hullingen
#1471868
Har också haft problem med Tunein. Fick följande svar från Volvo Support:

"Tack för ditt mail angående TuneIn appen i din XC60.
Om du har surf på SIM-kortet eller använder din telefon som internetkälla, testa att välj "Inget" som internetkoppling någon minut och växla sedan tillbaka till den internetuppkoppling du valt.

Skulle du inte märka någon förbättring med TuneIn föreslår jag att du kontaktar en Volvoverkstad för vidare undersökning.
Detta för att kunna säkerställa att rätt bedömning görs samt att du kan få ett relevant förslag på åtgärd och tidsåtgång. Verkstaden säkerställer även om det är ett fel som kan åtgärdas genom garanti.
Tveka inte att återkomma till oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.
Med vänliga hälsningar
Maria
Kundrådgivare
Customer Care Center"

Provade att välja "ingen uppkoppling" väntade ett tag och kopplade sedan upp via hotspot på telefonen och då fungerade det som det brukar göra.
;-)
Användarvisningsbild
av Jacke12
#1471896
hullingen skrev: sön 31 okt 2021, 19:23 Har också haft problem med Tunein. Fick följande svar från Volvo Support:

"Tack för ditt mail angående TuneIn appen i din XC60.
Om du har surf på SIM-kortet eller använder din telefon som internetkälla, testa att välj "Inget" som internetkoppling någon minut och växla sedan tillbaka till den internetuppkoppling du valt.

Skulle du inte märka någon förbättring med TuneIn föreslår jag att du kontaktar en Volvoverkstad för vidare undersökning.
Detta för att kunna säkerställa att rätt bedömning görs samt att du kan få ett relevant förslag på åtgärd och tidsåtgång. Verkstaden säkerställer även om det är ett fel som kan åtgärdas genom garanti.
Tveka inte att återkomma till oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.
Med vänliga hälsningar
Maria
Kundrådgivare
Customer Care Center"

Provade att välja "ingen uppkoppling" väntade ett tag och kopplade sedan upp via hotspot på telefonen och då fungerade det som det brukar göra.
;-)
Tackar. Ska testa :)
av gregersew
#1472424
Har också testat att stänga av modem , väntade typ 10 min men det vart samma skit igen väntade 2 dagar sen slog jag på modemet och då funka det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Jacke12
#1474204
Efter 2,5 v fungerade det igår.

Har stängt av delning av internet i bilen, och kopplade på via bluetooth igår. Då hoppade det igång.

Inväntar svar från Volvo också kring detta.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]