Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så här har jag satt fast min Ctek Indicator Eylet med statuslampor i min XC60 och haft lika i tidigare bilar. Det är viktigt att minuskabel ansluts till nån jordpunkt (närmast inringad på bilden) så BMS i bilen registerar laddningen.
https://www.clasohlson.com/se/Laddkabel ... /p/36-3764
Bilagor
jordpunkt.jpg
jordpunkt.jpg (56.62 KiB) Visad 806 gånger
IMG_6675.jpg
IMG_6675.jpg (287.91 KiB) Visad 806 gånger
Tack så mycket, BMS (Battery Management System) är lika med att bilen själv stänger av t.ex. radio vid behov om man står parkerad t.ex.?
Spelar det någon roll i vilken ordning man kopplar pluss till plusspolen och minus till chassit?
BMS är batteriövervakningen som kontinuerligt kollar batteristatusen som sedan rapporterar til CEM-datorn som stänger av t.ex. radion, hanterar laddningen osv.

När du kopplar in en snabbkontakt till Cteken så spelar det ingen roll. Du ansluter ju laddaren sedan med snabbkontakten och då ansluts ju båda stiften samtidigt. Ska du ansluta laddare med klor så kopplar du först på + kabeln och sedan ansluter du jordkabeln.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]