Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CAVT
Hej!

Är det någon skillnad på styrningen på r design och standard?
Tycker min r design har mycket direkt styrning med nästan ingen glapp alla i nolläget, vilket kanske många tycker är bra, men det är även svårare att hålla rak kurs.

Mvh CAVT
Användarvisningsbild
av theodorkalin
CAVT skrev:Hej!

Är det någon skillnad på styrningen på r design och standard?
Tycker min r design har mycket direkt styrning med nästan ingen glapp alla i nolläget, vilket kanske många tycker är bra, men det är även svårare att hålla rak kurs.

Mvh CAVT
Är det svårt att hålla rak kurs så bör du kanske kolla upp hjul vinklarna

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

av CAVT
Ok, bytte till vinterdäck idag och vilken enorm skillnad det är. Känns som en helt annan bil. Mycket lättare att svänga och köra rakt. Nu vill man nästan inte byta tillbaka till Eagle F1 däcken om det inte vore för fälgarna :-) är det stor märkbar skillnad på komfort- och sportdäck på sommardäck? Eagle F1 däcken är mycket trögstyrda i alla hastigheter.
av CAVT
Har ganska hög profil :-) Jag har 235/60/18 tum på sommarhjulen, och 235/65/17 på vinterhjulen. Aldrig märkt att byte av däck mellan säsonger har gjort så här mycket på någon av mina andra bilar jag haft. Misstänker att det är för Eagle F1 är ett sportdäck?

Mvh CAVT
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]