Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojjen
Har en T5 Bifuel, som vi skall byta multirem på. Blir inte riktigt klok vad jag skall köpa.
Har 2 remmar, en 1094 5 spår, (Genereator) och en kortare 628mm 3 spår (Kompressor).
Remmarna är ju självklart men vad behöver jag i styrhjul mm?
Jag hittar en remspännare 75mm (21mm bred) som jag utgår är för den stora remmen . men behövsd et ytterliagre styrhjul etc för denna remmen?

För kompressorn hittar jag ingenting. Finns det inte en spännare för denna också???
Vad behövs totalt i spännare styrhjul etc vid byte av båda remmarna???

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av TommyP86
mojjen skrev:Har en T5 Bifuel, som vi skall byta multirem på. Blir inte riktigt klok vad jag skall köpa.
Har 2 remmar, en 1094 5 spår, (Genereator) och en kortare 628mm 3 spår (Kompressor).
Remmarna är ju självklart men vad behöver jag i styrhjul mm?
Jag hittar en remspännare 75mm (21mm bred) som jag utgår är för den stora remmen . men behövsd et ytterliagre styrhjul etc för denna remmen?

För kompressorn hittar jag ingenting. Finns det inte en spännare för denna också???
Vad behövs totalt i spännare styrhjul etc vid byte av båda remmarna???

Tack på förhand
Nej, inget extra hjul behövs. Du vill däremot kanske byta frihjulet på generatorn, eller iaf kolla att det löper tyst och utan lagerglapp.
Till ac-remmen är det ingen spännare, det är en stretch-rem som du får rulla på med lite fingerfärdighet.

I övrigt har du hittat det du behöver. Kolla också så ac-kompressorns frihjul löper tyst och utan glapp.
Vill du ha det dubbelkollat får du posta ditt VIN eller regnr så kanske nån kan kolla det i vida, jag själv är långt ifrån dator.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]