Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såg igår att överdelen på min takvinge lossnat på båda sidor då fästena har släppt och man ser på ena sidan ett skruvat clips, inringat på bilden. Finns ju inget fäste alls längst ut på sidorna så det var inte konstigt att sidorna stack upp. Hur är det tänkt att man ska kunna komma åt dessa skruvar när man inte ser dom på insidan. Slangen till bakspolningen går ju där så det borde vara tänkt att man ska kunna komma åt denna.

Bryter Volvo loss denna om de behöver ta bort den eller om den byts ut och sedan limmar tillbaka med Sikaflex istället? Finns ingen skiss på detta i VIDA 2014D iom att bilen är för ny.
vinge_1.jpg
vinge_1.jpg (336.05 KiB) Visad 464 gånger
vinge__2.JPG
vinge__2.JPG (238.43 KiB) Visad 464 gånger
Man får lätta på plasten på insidan av rutan för att ta bort vingen i alla fall, vet dock inget alls om denna detalj. Trodde den var gjuten i ett där

Om det hjälper så har du ju volvos montringsmanual för parkeringsassistans i alla fall om en del av hur inredningen tas bort

https://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en eller använd sökfunktionen. I ditt fall "parkeringsassistans"
Jag har rivit inredningen redan men hittar tusan i mig inga skruvar där vingen sitter emot bakluckan. Dock så hittade jag en bild på bildelsbasen som visar när den bakre delen av vingen är borta och man ser skruvinfästningarna. Jag måste gå ut och kolla igen.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]